Hlavní obsah

Dělníci zahájí terénní úpravy u nového mostu v Olomouci. Otevřen bude v létě

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Stavbaři v příštích týdnech upraví terén v okolí nového mostu na Masarykově třídě v Olomouci, jehož stavba je součástí rozsáhlých protipovodňových úprav v této části města.

Článek

Most poté napojí na přilehlé komunikace. Pro tramvajovou a automobilovou dopravu se má otevřít v červenci. ČTK to dnes řekl investiční ředitel Povodí Moravy Tomáš Bělaška.

Stavbaři loni na podzim nasunuli mohutnou mostní konstrukci nad řeku a poté ji spustili do určené polohy. V listopadu a prosinci následovala betonáž a izolace mostovky i římsy a definitivní přepojení inženýrských sítí. Nový most na Masarykově třídě je ocelový s betonovou deskou, složený je ze dvou polí. Jeho celková délka činí 63,3 metru a široký je 26,3 metru. Most vede ve výšce 7,65 metru nad dnem řeky. Na pravém břehu řeky Moravy v sousedství mostu vzniká náplavka.

"Koleje na mostě máme položené, nyní je potřeba připravit předpolí mostu na obou stranách. Budeme navyšovat terén, protože most vede ve vyšší úrovni, než vedl ten původní. Terén je třeba vymodelovat tak, aby předpolí mostu bylo možné napojit na kolmé ulice, tedy ulice Blahoslavova a Nábřeží. Teprve potom začneme připravovat konstrukční vrstvy komunikací a tramvajové těleso, " uvedl Bělaška.

Dělníci tento týden začali rozebírat provizorní úvraťové obratiště tramvají u vrchního soudu v Olomouci. Vybudovali ho kvůli stavbě nového mostu, která přerušila tramvajovou trať z centra na hlavní vlakové nádraží. Na pravém břehu řeky Moravy už kameníci položili žulové obklady zdí budoucí náplavky, chystá se pokládka dlažby. Postup prací podle Bělašky komplikují dopady koronavirové epidemie a nedostatek některých stavebních materiálů na trhu, například kamenných obkladů.

„Děláme maximum pro to, aby i v této složité době probíhalo vše tak, jak má. Je třeba připomenout, že v rámci takto rozsáhlé stavby v centru historického města se i přes vleklou koronavirovou pandemii a prohlubující se krizi ve stavebnictví dosud daří dodržovat zásadní termínové milníky stavby. Stále častější výpadky dodávek materiálu průběžně řešíme se zhotovitelem prací. Most přezdívaný Rejnok tak bude také otevřen v termínu, který jsme slíbili. Od letošního července začne sloužit kromě chodců i automobilové a tramvajové dopravě,“ řekl Bělaška.

Stavba mostu na Masarykově třídě je součástí rozsáhlých protipovodňových opatření v této části Olomouce. Projekt začal na jaře 2018, stát bude 730 milionů korun. Investice zahrnuje stavbu dvou mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě, výstavbu hrází a protipovodňových zdí i rozšíření koryta řeky Moravy a nábřeží. Nový most v Komenského ulici už byl předloni v únoru otevřen pro dopravu.

Reklama

Doporučované