Hlavní obsah

V Pardubicích zdraží v MHD jízdné u některých tarifů a jednorázové jízdenky

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

V Pardubicích zdraží od března jízdné v městské hromadné dopravě. Zdražení se dotkne některých časových tarifů a jednorázových jízdenek.

Článek

V novém ceníku jsou zohledněné vzrůstající náklady dopravního podniku. ČTK to řekl náměstek primátora Jan Hrabal (ANO).

Dopravní podnik navrhoval plošné zdražení o 17 procent, druhou možností bylo zvýšení cen u některého jízdného. „Plošné zdražení jsme shodili. Druhý návrh byl hlavně u jednotlivého jízdného, u časového minimální,“ řekl Hrabal. Sám pak navrhl, aby nezdražovaly roční jízdenky. Budou stát stejně.

„Chceme co nejméně zvyšovat cenu jízdenek, na druhou stranu vlivem zvyšujících se vstupů, inflace jsme k takovému kroku museli přistoupit. Základní benefit pro pravidelné cestující, kteří si kupují roční jízdenku, jízdné bude zachováno v současné výši,“ řekl Hrabal.

Jednorázové jízdenky hrazené bankovní kartou nebo elektronickou peněženkou stojí v první tarifním pásmu 15 korun, od 1. března budou stát o dvě koruny víc. V druhé zóně za ně cestující platí 19 korun, po zdražení budou hradit 21 korun. Platba kartou přes terminál v autobuse je mezi cestujícími velmi častá.

Dražší bude základní občanské jízdné na 30 dní. Stoupne z 490 na 520 korun. Hrabal změnu označil za kosmetickou. K tomu dodal, že například žákovské jízdné na měsíc bude stát stále 150 korun. Zdražovat se nebude ani studentům, kteří si pořizují jízdenku na deset měsíců, podle pásem platí 1770 nebo 1970 korun.

„Navýšení u časových jízdenek je v řádu sedmi osmi procent. Změna ceníku nám pomůže. V letošních nákladech nám na pokrytí chybělo až 15 milionů korun,“ řekl ředitel podniku Tomáš Pelikán.

Dopravní podnik je akciovou společností Pardubic, které jsou hlavním objednavatelem dopravních výkonů. Malou část spojů platí okolní obce nebo kraj. Vozy ročně přepraví kolem 30 milionů cestujících, jejich počty kolísají podle okolností, v době koronavirové pandemie byly nižší. V poslední době se pasažéři, kteří si odvykli jezdit autobusy, do MHD vrací. Provoz podniku je ztrátový, Pardubice na něj loni vydaly 226 milionů korun, na letošek to bude přes 300 milionů korun.

Reklama

Doporučované