Hlavní obsah

DPP vypsal tendr na firmu, která bude kontrolovat stavbu metra D

Foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Ilustrační foto.

Reklama

Firma bude hlídat, aby byly v pořádku veškeré formální náležitosti například z hlediska financování, čerpání dotací a úvěrů, fakturací, změnových listů stavby a podobně.

Článek

Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal tendr na firmu, která zajistí kontrolu a supervizi technického dozoru stavby linky metra D. Firma pohlídá, aby veškeré formální náležitosti byly v pořádku. Jde například o financování, čerpání dotací a úvěrů, fakturace, změnové listy stavby a podobně. Samotný technický dozor vykonává firma Inženýring dopravních staveb (IDS). Stavba prvního úseku linky začala v dubnu.

DPP začal stavět novou linku metra, která má vést z Písnice na Pankrác a následně na náměstí Míru, koncem dubna. Jako první začal vznikat úsek z Pankráce na Olbrachtovu, který vyjde na 14,5 miliardy korun a práce potrvají 90 měsíců, tedy asi sedm a půl roku. Součástí jsou dvě stanice, kdy stanice Pankrác bude přestupní na nynější stejnojmennou stanici na lince C.

Technický dozor vykonává IDS, nyní s ohledem na složitost stavby a předpokládané čerpání již schváleného úvěru od Evropské investiční banky podnik hledá ještě supervizora. „Potřebujeme mít stoprocentní jistotu, že vše na stavbě probíhá v souladu se stavebním povolením, s harmonogramem a zejména v souladu se zákony, veškeré změny či úpravy jsou oprávněné a uznatelné. Jakýkoliv nesoulad či pochybení v této oblasti by pro DPP či hlavní město Prahu znamenalo hrozbu vysokých sankcí, které si nemůžeme dovolit ani finančně, ani reputačně,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Předpokládanou hodnotu zakázky podnik v zadání tendru neuvedl, s ohledem na rozsah a délku stavby se však zřejmě bude pohybovat ve stovkách milionů korun. Zájemci o účast mohou své nabídky podávat prostřednictvím Tender areny do 29. srpna. Podnik bude nabídky hodnotit z hlediska ceny, která bude mít váhu 60 procent. Zbylých 40 procent hodnocení budou tvořit zkušenosti týmu daného dodavatele zejména při supervizi a technickém dozor kolejových staveb. Smlouvu s vybranou firmou by DPP rád uzavřel v září.

Witowski dodal, že uzavření příkazní smlouvy zároveň umožní, aby vybraná firma dočasně vykonávala i technický dozor stavby, pokud by stávající dodavatel z jakéhokoliv důvodu skončil. V médiích se v minulosti objevily informace o sporech mezi DPP a IDS, obě firmy však následně uvedly, že smlouva na technický dozor stavby metra platí.

Dopravní podnik má nyní stavební povolení na stavbu metra D z Pankráce do Depa Písnice. První úsek zahájil, pro druhý z Olbrachtovy na Nové Dvory hledá stavební firmu. Jako poslední bude vybudován úsek Nové Dvory-Depo Písnice. Celkové náklady by měly být při započtení inflace předběžně 52,09 miliardy korun. V budoucnu má být postaven úsek směrem na sever z Pankráce na náměstí Míru.

Reklama

Související témata:

Doporučované