Hlavní obsah

DPP získal stavební povolení na stavbu tramvajové trati z Holyně do Slivence

Foto: DPP

Ilustrační foto.

Reklama

Pražský dopravní podnik získal pravomocné stavební povolení na stavbu tramvajové trati z Holyně do Slivence. Na zhruba 600 metrů dlouhé trati bude dvojice zastávek a rovněž smyčka. V létě vypíše veřejnou zakázku na zhotovitele.

Článek

Na stavbu trati bude chtít získat také peníze z evropských fondů. Výstavbu části trati z Barrandova do Holyně zahájil podnik loni a zprovoznění plánuje na letošní jaro. Náklady jsou zhruba 170 milionů Kč.

„V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8000 lidí. V okamžiku nastěhování už tam budou mít přivedenu tramvaj, která je pohodlně dostane do centra města. Napravujeme historickou chybu, kdy okrajové městské části trpěly tím, že do nich nevedly koleje a místní se musely spoléhat pouze na autobusy,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Samotná trať z Holyně do Slivence měří 500 metrů a společně se smyčkou pak celkem 600 metrů. Naplánován je jeden pár zastávek Slivenec přímo v obratišti. Z Holyně povedou koleje směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží, s dále povede na západ podél ulice K Barrandovu. Po asi 250 metrech bude ukončena smyčkou. Obratiště Slivenec bude jednokolejné se dvěma takzvanými předjízdnými kolejemi. Vejde se do ní až deset nejnovějších tramvají typu 15T.

„Nyní je potřeba dokončit majetkoprávní vypořádání stavby, připravit projekt na stavbu a zadávací dokumentaci pro veřejnou zakázku na zhotovitele. Vyhlásit ji plánujeme během letošních letních prázdnin. Stavět bychom chtěli začít co nejdříve, bude ale záležet na průběhu tendru. Zahájení stavby předpokládáme na jaře příštího roku,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Stavba prvního asi kilometrového úseku ze smyčky na barrandovském sídlišti do Holyně začala loni v červnu. Dvoukolejná trať bude mít dvě zastávky, kdy první bude zastávka Kaskády podle stejnojmenného developerského projektu. Následovat bude zastávka Holyně, kde bude trať až do dokončení úseku do Slivence ukončena úvratí. Podle loňského vyjádření podniku bude do Holyně prodloužena linka číslo 5.

Loni v září DPP dokončil stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě, která má pomoci zvládnout vyšší počet cestujících daný loňským spuštěním nové vlakové zastávky. Letos by měla začít stavba tratí z Modřan do Libuše a Divoké Šárky na Dědinu.

Reklama

Doporučované