Hlavní obsah

V ulicích Praze je stále většina reklamních nosičů JCDecaux, které měly zmizet

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Z Prahy mělo při výměně mobiliáře po skončení smlouvy s firmou JCDecaux zmizet do začátku letošního roku přes 200 samostatných reklamních nosičů, jako jsou takzvané citylight vitríny, které stojí samostatně na ulicích.

Článek

Francouzská firma na základě smlouvy z roku 1994 provozovala v Praze stovky přístřešků pro MHD, výměnou za jejich zajištění a údržbu a nájem městu na nich může provozovat reklamu. Kromě toho má i další mobiliář včetně samostatně stojících reklamních ploch. Smlouva firmy s magistrátem skončila v polovině loňského roku a město následně začalo s výměnou přístřešků pro MHD. Samostatné plochy mají zmizet bez náhrady, jejich odstranění má na starosti JCDecaux.

Výměna mobiliáře je rozdělena na tři sedmiměsíční části, takzvané tranše. „První tranše, ve které mělo být odstraněno 214 reklamních prvků, skončila v lednu 2022. Podle nám dostupných informací bylo ale odstraněno pouze 67 z nich, zbylých 147 odstraněno nebylo, což jsme u společnosti JCDecaux reklamovali a vyzvali ji k nápravě,“ uvedl Martin Drozd, mluvčí městské společnosti Technologie hlavního města Prahy (THMP). Ta má na starosti i výměnu zastávek za nové. Dodal, že firma zdržení odůvodnila tím, že nezískala potřebná povolení. „Dle smlouvy si tato povolení měla povinnost zajistit na své náklady a riziko,“ dodal mluvčí.

Mediální zástupce JCDecaux Jiří Chvojka potvrdil, že důvodem zdržení jsou povolení. Firma si o ně podle něj zažádala včas. „Hlavnímu městu a THMP jsme jednoznačně prokázali, že ani přes urgence nebylo našim žádostem včas vyhověno,“ uvedl. Dodal, že odstranění samostatných nosičů bylo přesunutu do dalšího období a uskuteční se o prázdninách. Firma dříve kritizovala THMP za zdržení při výměně přístřešků na zastávkách.

Reklama

Související témata:

Doporučované