Hlavní obsah

Rekordní rok pro Bohemia Sekt. Sektů se prodalo loni víc než na oslavu příchodu nového milénia

I nadále zůstává nejprodávanější kategorií Bohemia Sekt demi sec. (Video: Seznam.cz)

Společnost Bohemia Sekt má za sebou úspěšný rok. Celkově prodala na českém trhu 29 milionů lahví, z toho víc než 18 milionů lahví v kategorii sektů a šumivých vín, meziročně o 12 procent více. Tím v této kategorii překonala i rekordní rok 1999, kdy lidé slavili příchod nového milénia.

Článek

„Z tohoto pohledu byl rok 2018 rekordní. I nadále zůstává nejprodávanější kategorií Bohemia Sekt demi sec. Pro nás je ale důležité, že celkově trh sektů roste. Spotřebitelé častěji sáhnou po skleničce šumivého vína,“ konstatuje marketingový ředitel společnosti Bohemia Sekt Martin Fousek.

O sektu ve Starém Plzenci s oblibou mluví jako o barometru nálady spotřebitelů. Když je lidem dobře a cítí se bezpečně, sáhnou po lahvi šumivého vína častěji.

Lahví Bohemia Sekt demi sec se loni prodalo téměř 7,5 milionu. Následuje Bohemia Sekt brut, kterého se prodalo třetinové množství, a Bohemia Sekt rosé, v obou variantách dohromady s jedním milionem lahví.

Výrazný meziroční nárůst o bezmála 20 procent zaznamenala také řada Bohemia Sekt Prestige, šumivá vína vyráběná tradiční metodou kvašením v lahvi. Nyní se jich vyrobí 300 tisíc kusů.

Podle Martina Fouska i nadále zůstává spotřeba sektu hodně svázaná s oslavami. „Vyrábíme sekt pro deset milionů lidí, byť někteří si lahev sektu dopřejí jen jednou ročně,“ konstatuje Fousek a dodává, že existuje ale i početná skupina lidí, kteří sekt pijí jako osvěžující, noblesní nápoj. „Tam spotřeba určitě roste. A rostou i nároky spotřebitelů,“ přibližuje Fousek.

I proto představuje společnost pravidelně nové druhy, namátkou odrůdový sekt Ryzlink rýnský, Bohemia Sekt La Fleur vyrobený z aromatických odrůd nebo Bohemia Sekt Prestige 36. Úspěšný je i nealkoholický sekt.

Úspěšné prodeje v celé kategorii podpořila také rostoucí obliba italského prosecca. Značka Mionetto, kterou Bohemia Sekt distribuuje na českém trhu, meziročně narostla o více než 40 procent.

V kategorii tichých vín dosáhly prodeje značek Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec, Vinařství Pavlov a dalších více než 10,5 milionu lahví. Meziročně se jedná o bezmála 6procentní pokles způsobený ukončením výroby vín v nápojových kartonech a také nedostatkem tuzemských hroznů z předchozích dvou slabších sklizní.

Doporučujeme