Hlavní obsah

Rodiny byly spolu a víc si hrály. Lego vysvětlilo, proč se mu daří

Foto: Unsplash - Kelly Sikkema

V karanténě si členové rodiny začali více hrát spolu. I na tom těžila společnost Lego.

Reklama

Dánské společnosti Lego se za uběhlý půlrok dařilo. Připsala si 14procentní navýšení prodejů a tržby vzrostly o sedm procent, i přes zavřené výrobny v Mexiku a v Číně. Generální ředitel si pochvaluje investice do digitalizace.

Článek

Prodeje stavebnice Lego se za prvních šest měsíců zvedly o 14 procent oproti stejnému období v minulém roce. Podle tiskové zprávy dánského výrobce nárůst způsobila karanténní opatření, která mohla za to, že rodiče trávili více času se svými dětmi.

Tržby společnosti vzrostly o sedm procent na 15,7 miliardy dánských korun (přes 55 miliard českých korun). Provozní zisk se podle prohlášení i přes velké investice zvýšil o 11 procent na 3,9 miliardy dánských korun (cca 13 miliard českých korun).

„Vidíme velmi dobrý vývoj během karanténních opatření, kdy si spolu začali členové rodiny více hrát a stavět si lego,“ řekl pro Reuters generální ředitel Niels Christiansen.

Investice do digitalizace

„Pozorovali jsme, jak momentum vytvořené pandemií pokračuje i do druhé poloviny roku, i když se lidé začali vracet do práce a do školy. Výsledek tedy není jen odrazem dvou měsíců, kdy všichni seděli doma,“ pochvaluje si Christiansen.

Za úspěchem generální ředitel vidí hlavně investice do elektronické komerce a do své hlavní webové stránky.

„Mnoho z trendů, které formují náš průmysl, jako je digitalizace a e-komerce, jsou pandemií ještě uspíšené,“ píše společnost v prohlášení. Návštěvnost webu dánského výrobce se oproti minulému období zdvojnásobila na přibližně 100 milionů návštěvníků. Okolo dvou milionů virtuálních plánů na sestavování lega bylo staženo za půlroční období.

Relativně velký rozdíl mezi nárůstem tržeb a prodejů byl způsoben tím, že maloobchody využívaly již existující zásoby stavebnice kvůli zavření velkých továren v Číně a v Mexiku. Prodeje dvouciferně vzrostly ve všech rozvinutých regionech světa (Amerika, západní Evropa, Čína a Asijsko-pacifický region).

Reklama

Doporučované