Hlavní obsah

„Silné Česko“ od německé firmy na čepici z Číny. Lidé si z Babišovy kampaně dělají na internetu legraci

Foto: hnutí ANO

Babišovy kampaně „Silné Česko“ je plný internet.

Reklama

Heslo „Make America Great Again“ Babišovi marketéři nahradili ještě o něco údernějším sloganem „Silné Česko“.

Článek

Předseda ANO 2011 Andrej Babiš zahájil kampaň před volbami do Evropského parlamentu s červenou kšiltovkou na hlavě. Nijak přitom nezastíral, že čerpá inspiraci v prezidentské kampani Donalda Trumpa.

Heslo „Make America Great Again“ Babišovi marketéři nahradili ještě o něco údernějším sloganem „Silné Česko“. Zda se ANO inspirovalo také kampaní ODS pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017, Babiš neprozradil.

ODS přitom s programem pro „Silné Česko“ přišla už před dvěma lety ve volbách do Poslanecké sněmovny. A nyní se proti tomu ozvala. „Sorry jako, ale program @AndrejBabis pro eurovolby mi silně připomíná ten @ODScz. Jenže my ho představili už před měsícem a půl. A dokument Silné Česko v Evropě 21. století už před dvěma lety. Příště doporučuji uvádět zdroj,“ reagoval na Twitteru kandidát ODS v eurovolbách Ondřej Krutílek.

Ani Trump přitom svoje heslo nevymyslel. Stačilo mu zkrátit slogan „Let's Make America Great Again“, se kterým kandidoval v roce 1980 Ronald Reagan. Trump si zkrácenou verzi nechal zaregistrovat jako ochrannou známku.

Pokud by Babiš chtěl se „Silným Českem“ udělat díru do světa, za dva týdny bude volná doména SilneCesko.cz. Od roku 2017 ji má registrovaný pro změnu lidovecký think-tank Institut pro křesťansko-demokratickou politiku.

SilneCesko.cz.

Redaktor Hospodářských novin Milan Mikulka upozornil na to, že si Babiš nechal nápis „Silné Česko“ natisknout německou firmou na čínské čepice. A obdobný paradox platil i v případě Trumpovy kampaně. Ikonické červené kšiltovky totiž pro něj vyráběla kalifornská firma Cali-Fame. Velkou část jejích zaměstnanců přitom tvoří lidé jihoamerického původu, proti kterým Trump v kampani aktivně vystupoval.

Donald Trump zatím na českého premiéra na svém oblíbeném Twitteru nezareagoval. I tak se ale kampaň dostala přes oceán. Kieran Williams vyjádřil obavu, zda toho „starého muže na fotce někdo nezneužívá a jestli by to neměl někam nahlásit“. Profesor Williams z Drakeovy univerzity v americkém státě Iowa se zabývá slovanskými a východoevropskými studii.

Babišova kampaň vyvolala pozornost a jeho politickým marketérům nejspíš nevadí ani to, že si z českého premiéra lidé na internetu vesměs dělají legraci. Fotografie slovensko-českého miliardáře v kšiltovce je totiž podobně chytlavým terčem vtipů jako maskot firmy Alza nebo znělka prodejce nábytku XXXLutz.

Lidovou tvořivost na téma babišovy kšiltovky si můžete prohlédnout v galerii:

Reklama

Související témata:

Doporučované