Hlavní obsah

Skupině Home Credit vzrostl hrubý zisk téměř o třetinu. Vliv koronaviru zatím neuvádí

Foto: Home Credit International

Home Credit v Číně.

Reklama

Skupina Home Credit zveřejnila loňské výsledky. Na odhad, jak její byznys ovlivní koronavirus, je ještě podle Vladimíra Mlynáře, člena představenstva PPF, brzy.

Článek

Home Credit hospodařil v minulém roce se ziskem před zdaněním ve výši 613 milionů eur, téměř o třetinu vyšším než o rok dříve. Provozní výnosy dosáhly v roce 2019 částky 4,2 miliardy eur a jejich růst významně předstihoval provozní náklady. Ke konci loňského roku disponovala skupina kapitálem 2,9 miliardy eur.

Firma to oznámila v prohlášení pro média.

Od ledna do prosince 2019 Home Credit profinancoval 32,8 milionu nákupů zboží a hotovostních úvěrů. „V průměru poskytl každou sekundu jeden úvěr,“ uvedl Milan Tománek, mluvčí Home Creditu. „Uplatnění „datové vědy“ při prověřování úvěruschopnosti klienta zkrátilo čas potřebný ke schválení úvěru na 33 sekund,“ doplnil.

Koronavirus? Zvládneme to, říká Mlynář

Meziročně rostl objem poskytnutých úvěrů o 11 % a dosáhl 21,4 miliardy eur k 31. prosinci 2019. Čistý úrokový výnos rostl o 14 %. Podíl nesplácených úvěrů citelně poklesl a na konci roku 2019 činil 5,6 %. Pokrytí těchto úvěrů opravnými položkami činilo 130,6 %.

Home Credit zatím neuvádí, jaký vliv na jeho výsledky bude mít v dalším období koronavirus. „V karanténě jsme měli v postižených oblastech tisíce našich zaměstnanců. Je to teď složité období. Určitě to vliv na byznys mít bude, ale jak velký, na to je ještě brzo. Ale my jsme zažili už několik krizí, naposledy krizi v Rusku. Zvládneme to,“ řekl Seznam Zprávám Vladimír Mlynář, člen představenstva PPF, do jejíhož portfolia Home Credit patří.

Home Credit je globální firmou – uvádí, že všechny geografické oblasti vykázaly v roce 2019 pozitivní výsledky.

Tahounem silného výkonu skupiny byly operace ve střední Evropě, v Rusku a Kazachstánu, jižní a jihovýchodní Asie zaznamenala nejvyšší růst úvěrového portfolia.

Počet jejích registrovaných uživatelů meziročně vzrostl o 60 % na 70 milionů uživatelů. Marketplace, vlastní digitální tržiště Home Creditu, které nabízí spotřební zboží od různých prodejců na jednom místě, bylo po dřívějším úspěchu v Číně a Rusku zavedeno v dalších zemích. Jen v Číně vzrostl meziročně počet jeho každodenních uživatelů o 40 %.

Majoritním akcionářem (91,12 %) Home Creditu je Kellnerova skupina PPF. Minoritní podíl (8,88 %) drží Emma Omega Ltd, investiční holdingová společnost, jejímž konečným vlastníkem je Jiří Šmejc.

Reklama

Doporučované