Hlavní obsah

Smát se koronaviru se smí, ale něžně

Sám virus terčem vtipů naštěstí nebývá.

Reklama

Článek

Hranice vkusu zatím nebyla u vtipkování o nákaze zásadně překročena. Nezbývá než doufat, že to tak i zůstane. Poslechněte si nebo přečtěte glosu Adama Junka.

I když kino zůstalo v provozu, rozhodně nesmí promítat film 101 dalmatinů. Malý klub může ještě pořádat koncert, ale určitě ne s kapelou Sto zvířat. Legrácky reagující na nová vládní opatření kvůli koronaviru zaplnily internet.

I herci, kteří hostují na několika scénách a přišli teď o práci, dokážou svou situaci odlehčit. Roman Vojtek tak vyzývá k založení bytového divadla. A Mahulena Bočanová se zamyslela nad tím, jestli by neměla začít s poskytováním sexuálních služeb po telefonu.

A do třetice. Opráski sčeskí historje daly na své stránky komiks, v němž Zikmund měří teplotu Husovi na hranici. Té zapálené.

Všechny tyto příklady mají jedno společné. A to, že humor v nich je spíše laskavý než brutální. Ano, připouštím, že Hus na hranici je trochu ostřejší. Ale v jiných situacích býváme při vtipkování o hodně drsnější.

A nejde jen o Česko. List The Washington Post popsal, jak v době koronaviru pracují karikaturisté. Tématu se samozřejmě vyhnout nemohou. Ale našlapují kolem něj citlivě a trefují se především do politiků. Jmenovitě Donalda Trumpa a jeho mírně řečeno podcenění problému. Takže můžete vidět obrázek, na němž je antibakteriální mýdlo. To je prevencí koronaviru, protože zabíjí 99,9 procenta virů. A vedle je stejná lahvička s hlavou Trumpa místo dávkovače a nápisem „mýdlo smývající realitu“. Zabíjí 99,9 procenta faktů.

Ale dělat si legraci přímo ze samotného smrtícího viru je jaksi samozřejmě zapovězeno. Neboli nikdo takový příkaz nevydal, ale všichni to ctí.

A doufejme, že tato hranice vkusu zůstane nepřekročena. Alespoň do doby, než proti epidemii nasadíme státního zástupce Jaroslava Šarocha. Pak bude totiž vystaráno, ten přece zastaví všechno.

Dvě minuty

Pravidelné autorské glosy osobností Seznam Zpráv.

Názory, postřehy, komentáře. Ve dvou minutách, v textu a zvuku.

Každý den v sekci Audio.

Reklama

Související témata:

Doporučované