Hlavní obsah

Sexsymbolem přes noc. Fotbalista si kvůli fanouškům musel vypnout telefon

Foto: Profimedia.cz

Cho Gue-sung při oslavách gólu v zápasu proti Ghaně.

Reklama

Mladý jihokorejský fotbalista se kvůli pozornosti, které se mu s jeho působením na MS v Kataru dostává, ocitl pod palbou neodbytných fandů. Dychtící fanynky by mu však mohly vynést kariérní postup.

Článek

Když v listopadu začalo mistrovství světa ve fotbale, čtyřiadvacetiletý Cho Gue-sung měl na instagramu kolem 20 tisíc sledujících. K sobotnímu dni však jihokorejský fotbalista nasbíral již 1,9 milionu fanoušků, a to navzdory tomu, že dosud na sociální síti zveřejnil pouhých šest fotografií.

Vše odstartovalo video, které fotbalistu zachycuje na lavičce během jednoho ze zápasů turnaje. Přestože se na něm nedělo nic zajímavého - jen sedí, kouše si ret a pozoruje hřiště - záznam již nasbíral přes sedm milionů zhlédnutí. Že sportovec následně zaznamená „šílený nárůst sledujících“, předpověděl například jihokorejský novinář Yim Hyun-su.

„Jihokorejští fanoušci jsou známí tím, že svým fotbalistům udělují status superhvězdy,“ cituje web The Athletic Devona Rowcliffeho, autora knihy o jihokorejském fotbale. Podobnou mánii totiž Jižní Korea zažila také na mistrovství světa 2002, kdy se její záložník Kim Nam-il stal sexsymbolem víceméně přes noc. Fanoušci a fanynky tehdy přicházeli i se žádostmi o ruku.

Tím samým si nyní prochází i Cho Gue-sung, který si poté, co se ocitl ve světě každodenních nabídek k sňatku, dokonce musel vypnout telefon. Kvůli neustálému přívalu upozornění prý téměř nespal a zprávy, které mu chodily, mu znemožňovaly soustředit se na fotbal.

Fotbalista je přitom více než „pěkná tvářička“, na kontě má momentálně polovinu (dva) ze všech vstřelených golů, kterými Jižní Korea na mistrovství zaskórovala. Sportovci se dvakrát zadařilo v zápase s africkou Ghanou, který však nakonec skončil porážkou jihokorejského týmu.

Zajímavé ovšem nyní bude to, kam veškerá pozornost, kterou Cho Gue-sung dostává, povede. Nabízí se scénáře s modelingovými příležitostmi, televizními reklamami či větším vlivem na sociálních sítích. Zatímco ještě před rokem byl fotbalista „nikdo“, dnes je sportovec s „popstar“ vzhledem středem pozornosti.

Proč v Kataru padá méně gólů z dálky?

„Datová revoluce“ mění fotbal. A to nejen na hřišti, jak vidíme v Kataru, ale ještě výrazněji v zákulisí.

„Přechod z několika tisíc sledujících na sociálních sítích na téměř dva miliony určitě uvede značky do pozoru. Budou s ním chtít pracovat, aby se k tomuto publiku dostaly,“ uvedl pro The Athletic Josh Hershman, expert na branding, který sám disponuje hvězdným seznamem klientů z nejvyšších pater sportu.

„Bude zajímavé sledovat, které značky toho budou chtít využít a jak dalece to ovlivní jeho dosah mimo Asii. Stojí také za to sledovat, jak si nyní vybuduje svůj profil. Za čím si stojí? Jaký je mimo hřiště? Budování jeho profilu mu otevře další příležitosti,“ dodal odborník.

Otevřít by se mu tím ale mohly také dveře do evropských klubů, které se pomocí angažmá asijských hráčů snaží cílit na jejich tamní fanoušky.

Čtěte více o MS ve fotbale v Kataru na Sport.cz

MS ve fotbale v letošním roce probíhá v netradičním zimním termínu od 20. listopadu do 18. prosince 2022 v Kataru.

Reklama

Související témata:
Cho Gue-sung

Doporučované