Hlavní obsah

Stravenek pro zvířata v pražské zoo se zatím prodalo asi pět tisíc

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační fotografie.

Téměř pět tisíc takzvaných stravenek zatím zakoupili lidé s cílem podpořit zvířata v pražské zoologické zahradě.

Článek

„Stravenky, které jsou další formou sponzoringu zvířat v zoo, se prodávají od soboty 7. listopadu,“ sdělila mluvčí zahrady Lucie Dosedělová. Nákupem stravenky zaplatí její kupce vybranému zvířeti krmnou dávku na den.

„Prozatím náš projekt stravenek a představení krmení jednotlivých zvířat získal 1,8 milionu korun,“ uvedl ředitel zoologické zahrady v pražské Troji Miroslav Bobek.

Obdobný projekt - Pozvi zvíře na oběd - ještě dříve než pražská zoo spustil Safari Park Dvůr Králové. Zvířata z Podkrkonoší lidé pozvali již v téměř sedmi tisících případech.

Největší zájem je podle ředitele pražské zoo o stravenky pro ďábly medvědovité. Jejich nákup vyjde na 50 korun. Jeden dospělý jedinec sní každý druhý den asi 800 gramů masa, pražskou zoo obývají čtyři ďábli. Zájem je i o stravenky určené k podpoře hrabáčů kapských a surikat. Na opačném konci seznamu s počtem prodaných stravenek jsou nyní podle mluvčí zoo rybka stříkoun lapavý a ptáci sup mrchožravý a zoborožec rýhozobý. Stravenky pro tyto druhy stojí podle informací na webu 100 korun.

Zakoupením stravenky na webu stravenky.zoopraha.cz lze nyní podpořit padesátku druhů zvířat, o které zoo pečuje. Jsou mezi nimi tapíři, hroši, medojedi nebo gorily. Ten, kdo si stravenku zakoupí, dostane jako poděkování certifikát.

Ti, kteří chtějí zoo finančně podpořit, mohou rovněž zvířata adoptovat nebo je sponzorovat. V případě adopcí má každý druh stanovenu fixní částku, jejíž výše se odvíjí od náročnosti jeho chovu. Naproti tomu sponzorováno může být každé zvíře libovolnou částkou nad 100 korun.

Zoo jsou pro návštěvníky uzavřené od pondělí 12. října. Vládní opatření má za cíl zpomalit šíření pandemie covidu-19. Ztráty v příjmech ze vstupného, parkovného, prodeje suvenýrů či pronájmu restaurací se tak nyní podle mluvčí odhadují asi na 80 milionům korun. Ztráty už zoo zaznamenala v jarních měsících, kdy byla během první vlny epidemie pro veřejnost také nepřístupná. Návštěvnost byla i v létě nižší než obvykle. Zatímco v uplynulých letech zavítalo do trojské zoo zhruba 1,4 milionu návštěvníků ročně, za letošní rok jich zatím bylo 836 165. Výnos ze vstupného loni činil více než 200 milionů korun.

„Na pokrytí ztrát vzniklých letos na jaře dostane zoo od svého zřizovatele, tedy od hlavního města, 45 milionů korun,“ sdělila už dříve Dosedělová.

Zoologická zahrada v Troji se návštěvníkům poprvé otevřela 28. září 1931. Do zoo loni zavítalo 1 456 526 návštěvníků. O více než 8000 lidí tak padl její dosavadní rekord z roku 2016. Chová přes 670 druhů zvířat. Patří k nejnavštěvovanějším místům v Praze.

Doporučované