Hlavní obsah

YouTube zastavil příjmy z reklam kanálům s AI filmovými trailery

Foto: pixabay/yousafbhutta

Ilustrační snímek.

YouTube zakročil proti nejaktivnějším kanálům, které generují falešné filmové trailery. Pozastavil jim příjmy z reklam.

Článek

Po vyšetřování serveru Deadline, přišel YouTube s rozhodnutím pozastavit příjmy z reklam kanálům s filmovými trailery. Týká se to kanálů Screen Trailers a Royal Trailer, provozovanými tvůrci z kanálů Screen Culture a KH Studio. Server Deadline po vyšetřování podrobně popsal rozsah a sofistikovanost falešných trailerů.

Kanály Screen Culture a KH Studio byly pozastaveny již v březnu tohoto roku. Ke zvýšení sledovanosti trailerů spoléhají na umělou inteligenci a v některých případech prezentují smyšlené trailery divákům jakožto oficiální obsah. Tyto kanály patří mezi nejaktivnější tvůrce konceptuálních trailerů.

YouTube ve svém prohlášení k této kauze uvedl, že rozhodnutí o vynucování pravidel, včetně pozastavení účasti v partnerském programu, se vztahují na všechny kanály, které mohou být vlastněny nebo provozovány dotčeným tvůrcem. Podle zásad monetizace YouTube platí, že pokud tvůrci používají materiál někoho jiného, musí ho výrazně opravit, aby se stal jejich vlastním. Videa se nesmí opakovat a neměla by být vytvářena pouze za účelem získání zhlédnutí. Zásady YouTube týkající se dezinformací zakazují obsah, který byl technicky upraven nebo zmanipulován, aby sděloval divákům falešné informace.

Server Deadline analyzoval, jak kanál Screen Culture vytváří trailery, které kopírují oficiální marketingové materiály franšíz, do kterých vkládají AI generované vizuály, které lákají fanoušky. KH Studio zase vytváří bizarní verze slavných filmu a seriálů, jako například pokračování seriálu Squid Game s Leonardem DiCapriem.

Screen Culture má na YouTube 1,4 milionu odběratelů, zatímco jeho alternativní kanál Screen Trailers má 33 tisíc odběratelů. KH Studio má 724 tisíc odběratelů a Royal Trailer 153 tisíc odběratelů.

Namísto toho, aby hollywoodská studia vymáhala autorská práva za falešné trailery, vyšetřování serveru Deadline odhalilo, že známá studia, jako Warner Bros, Discovery a Sony, si na trailery od Screen Culture nárokovala reklamní příjmy. Obě do kauzy zapojená studia odmítla vyšetřování komentovat.

Doporučované