Hlavní obsah

Učitelé z Kladenska se zaměřují i na prevenci kyberšikany

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Reklama

17. 2. 21:15

Učitelé z Kladenska absolvují takzvané webináře zaměřené i na prevenci kyberšikany. Jde o tříletý projekt, který působí mimo jiné proti rizikům komunikace na internetu, ale celkově také pomáhá zlepšovat kvalitu vzdělávání.

Článek

Aktivity pořádá město Kladno, na jejich uskutečnění v regionu využije téměř 17 milionů korun z evropských dotací, sdělila mluvčí kladenské radnice Lenka Růžková.

Rizika šikany v online prostředí ještě umocňuje aktuální situace, kdy se v době pandemie většina žáků vzdělává prostřednictvím internetu. Podle Ivy Doubravské z oddělení školství kladenského magistrátu je klíčová znalost všech kyberprostorů, které se stávají „inspirací“ pro žáky a žákyně. Učitelé se tak podrobněji seznamují nejen se známými platformami, jako jsou Facebook nebo Instagram, ale také s méně známými prostředími. Tam patří například geolokační sociální síť FourSquare, která sleduje pohyb osob a formou hry se snaží vytvořit databázi navštěvovaných míst, lotyšská sociální síť Ask.fm nebo americká sociální síť Tumblr a další.

Podle listopadového průzkumu, který udělal vzdělávací program Jeden svět na školách společnosti Člověk v tísni ve spolupráci s agenturou STEM/MARK, mezi žáky přibývá případů rizikového chování, jež souvisejí s bezpečností na internetu. Nejčastějším problémem, který metodici prevence ve školách za poslední dva roky ve škole řešili, je kyberšikana.

„V této oblasti je potřeba osvěty, vědět, s kým bojujeme a s jakými názory se naši žáci mohou setkat, včetně návodů na kyberšikanu spolužáků. Sociální sítě se neustále vyvíjejí a je velmi těžké držet krok nejen pro rodiče či školní výchovné poradce, ale pro každého třídního učitele,“ podotkla Doubravská.

Do projektu zvaného MAP II je zapojeno celkem 96 mateřských a základních škol z celého širšího kladenského správního obvodu. Jeho cílem je dlouhodobě a systematicky zlepšovat kvalitu vzdělávání a zvyšovat kompetence pedagogických pracovníků. Kromě seminářů a sdílení zkušeností podporuje také aktivity nejen pro učitele, ale i žáky. Jde třeba o projektové dny, návštěvy muzeí, divadel a knihoven.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované