Článek
Před rokem byly náklady vyšší o více než 56 milionů korun, uvedl v dnešní tiskové zprávě ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Radovan Necid.
„Svoji aktivitu jsme částečně přesunuli na provádění náhradní práce na silniční síti, zejména na silničním stromoví,“ uvedl ředitel. Silničáře během zimy zaměstnávaly i opravy odvodnění tělesa silnic nebo údržba a instalování svislého dopravního značení. Údržba silnic byla nejdražší v lednu, kdy její náklady převýšily 40 milionů korun.
Kraji Vysočina patří zhruba 4 500 kilometrů silnic druhé a třetí třídy. Jejich sypání a prohrnování na přelomu let 2018 a 2019 stálo 222 milionů korun. Levnější než v minulé zimě byla naposled jejich údržba na přelomu let 2015 a 2016, kdy za ni kraj dal okolo 155 milionů korun.
V poslední zimě padlo na krajské silnice přes 5 500 tun soli, v porovnání s pětiletým průměrem asi o třetinu méně. Podobně se snížila spotřeba drti, jíž silničáři tentokrát vysypali 27 373 tun.
Krajská správa také zajišťuje sjízdnost státních silnic první třídy. Její mechanizace najezdila v poslední zimě na krajských silnicích skoro 380 000 kilometrů a dalších 53 600 kilometrů na státních tazích.