Hlavní obsah

V Olomouckém kraji bude opraveno dalších 13 nádražních budov

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

30. 7. 2020 18:15

Dalších třináct nádražních budov v několika městech a obcích bude postupně zrekonstruováno v Olomouckém kraji. Jejich oprava přijde dohromady na 311 milionů korun.

Článek

V letošním roce už Správa železnic v Olomouckém kraji zahájila rekonstrukci šesti výpravních budov za 143 milionů korun. Nový vzhled dostanou nádraží ve Šternberku, Přerově, Hanušovicích, Branné, Bohuňovicích nebo nádražní budova ve stanici Olomouc-Řepčín.

„Ve všech nádražních budovách se zlepší zázemí pro cestující, výpravní budovy budou vypadat jako nové a zároveň na některých místech budou zbourány nevyužívané části nádraží,“ uvedl mluvčí Ministerstva dopravy František Jemelka.

Zároveň Správa železnic připravuje rekonstrukce dalších sedmi výpravních budov za 168,2 milionu korun v Domašově nad Bystřicí, Moravském Berouně, Ostružné, Senici na Hané, Šumperku, ve stanici Hlubočky - Mariánské Údolí a v Přerově, kde se pracuje na druhé etapě.

Nový vzhled v předchozích letech už dostalo osm nádražních budov za 44 milionů korun. Opraveny byly nádražní budovy v Bludově, Drahanovicích, Drahotuších, Grygově, Lipníku nad Bečvou, Štěpánově, Teplicích nad Bečvou či Třebčíně.

V Olomouckém kraji dělníci pracují také na 30 kilometrů dlouhém úseku železniční trati z Uničova do Olomouce nebo v traťovém úseku mezi Přerovem, Prosenicemi a Dluhonicemi.

Elektrizace 30 kilometrů dlouhé trati z Uničova do Olomouce začala loni, práce za 4,2 miliardy korun budou dokončeny v roce 2022. „Jedná se o první regionální trať v ČR, kde vlaky budou moci nově jet až 160 kilometrů za hodinu, tedy stejně rychle jako na koridoru Praha-Ostrava. Navíc zde bude provoz výhradně hlídán nejmodernějším evropským zabezpečovačem ETCS,“ uvedl Jemelka.

V roce 2022 bude dokončena také rekonstrukce traťových úseků v Přerově za 3,8 miliardy korun. Díky tomu bude zrušen železniční přejezd mezi Přerovem a Dluhonicemi. „Nahradí jej silniční nadjezd jako součást propojení Dluhonské ulice s Předmostskou ulicí a ulicí U Hřiště, která vede do centra místní části Dluhonice. Jeho dokončení se plánuje v polovině příštího roku,“ dodal Jemelka.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované