Hlavní obsah

V „pražském Sherwoodu“ se už lidé nemají bát. Parkem pojede i tramvaj

Foto: wikimedia

Vrchlického sady a Hlavní nádraží v Praze.

Reklama

Vrchlického sady, kterým se někdy nelichotivě říká pražský Sherwood, dostanou novou podobu. Mají se stát moderním přívětivým parkem. Plány počítají také s novou tramvajovou tratí.

Článek

„Lokalita Vrchlických sadů je v současnosti pouze místem, kterým lidé rychle procházejí, když směřují na Hlavní nádraží. Naším cílem je vytvořit ze současného stavu park, kde se Pražané nejenom nebudou bát, ale budou zde chtít trávit i volný čas. Nové řešení by tak mělo přispět i k dalšímu propojení města přes Hlavní nádraží,“ uvedl Petr Hlaváček, 1. náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.

Foto: wikimedia

Vrchlického sady se mají proměnit v příjemný moderní park.

Vzniknout má i nová tramvajová trať mezi zastávkami Muzeum a Bolzanova. Vést by měla ulicemi Wilsonovou, Politických vězňů a Washingtonovou, dále předprostorem Nové odbavovací haly Hlavního nádraží ve Vrchlického sadech a dále ulicí Opletalovou. Tam by se měla připojit do stávající tramvajové trati v křižovatce Opletalova x Bolzanova.

„Chci, aby byla veřejná doprava pro cestující co nejvíc pohodlná a ‚user friendly‘. Tramvajová síť v Praze za den přepraví stejné množství lidí jako metro a na Hlavním nádraží se denně koncentrují desetitisíce cestujících. To vše dělá z tohoto místa důležitý dopravní uzel pro Prahu i celou Českou republiku. Proto po vzoru západních měst dáme sice trať do parku, ale díky architektonické soutěži a výslednému řešení týmu urbanistů, dopravních inženýrů i krajinářských architektů budou společně dobře fungovat, tvořit komplexní celek a přestupy na různé druhy dopravy budou blíž k sobě,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Z dopravního hlediska má podle něj nová tramvajová trať obrovský potenciál. „Ulehčí předimenzované dopravě v centru Prahy v ulicích Jindřišská a Vodičkova. Zajistí přímé napojení největšího nádraží v Česku na tramvajovou síť, jako tomu bylo v minulosti. Přidanou hodnotou je také spojení dvou vlakových nádraží v centru, Hlavního a Masarykova,“ dodal Scheinherr.

Hlavní město se rozhodlo vybrat zpracovatele v soutěžním dialogu. Zapojeni do něj budou odborníci na stěžejní témata. Po přihlášených týmech bude požadována vysoká odbornost ve složení: krajinářský architekt, architekt a dopravní inženýr se specializací na tramvajové tratě.

Foto: wikimedia

Nové řešení by mělo přispět k dalšímu propojení města přes Hlavní nádraží.

„V průběhu přípravy vedení tramvajové trati přes Vrchlického sady se ukázalo nezbytné řešit tento prostor jako celek, nikoli jako samostatné oddělené projekty. Jednotlivá témata – krajinářská, dopravní, sociální, urbanistická nebo památková, jsou totiž úzce propojená. Proto je vhodné vybrat zpracovatele formou řízení, ve kterém budou účastníci řešit dohromady jak prostor parku, tak i tramvajovou trať,“ vysvětlil Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy.

Reklama

Doporučované