Hlavní obsah

Víte, co na YouTube sledují vaše nejmenší děti? Mělo by vás to zajímat

Reportáž ze satirického pořadu Šťastné pondělí: Jindřich Šídlo spolu s Konstantinem Sulimenkem se rozhodli, že proniknou do tajů YouTube a TikToku. Podívejte se, co zjistili.Video: Jindřich Šídlo, Konstantin Sulimenko

 

Reklama

Lukáš Fritscher alias Lukefry je populární český youtuber. Ale když vidí čísla zhlédnutí některých kanálů určených pro nejmenší děti od tří let, musí uznat, že na tohle nemá.

Článek

Česká matka se svými dvěma dětmi odjíždí na nákup do místního supermarketu v německém městě, kde žije. Takhle popsáno to nevypadá jako úplný trhák – jenže tohle video na YouTube vidělo jeden a půl milionu lidí. „Výdělek pro autory se může pohybovat ve stovkách tisíc korun,“ říká youtuber Lukefry.

Není to samozřejmě obyčejné „nákupní“ video, ale jedna velká reklama na produkty, po nichž touží vaše nejmenší děti a nebojí se to dát najevo, jak může potvrdit moderátor Šťastného pondělí Jindřich Šídlo, jehož tříletá dcera nedávno tomuto kanálu na YouTube propadla. (Než jí to rodiče definitivně zakázali.)

Šídlo se spolu s hlavním analytikem Šťastného pondělí pro oblast dětského obsahu Konstantinem Sulimenkem, který je jen o několik let starší než Šídlova dcera, rozhodli, že do tajů dětského obsahu na YouTube spolu s Lukefrym proniknou. Narazili při tom nejen na přísná pravidla, která YouTube na dětské programy klade (jsou tu například zakázány diskuse), dostali se ale i k existenci čínské sociální sítě pro sdílení krátkých videí TikTok – a po jejím prozkoumání budou rodiče rádi za YouTube.

V rozhovoru se dozvíte, jak se můžete stát úspěšnými youtubery a Konstantin se rozhodl, že si zkusí takzvaný „unboxing“. Jak v něm obstál? Podívejte se na úvodní video.

Další díly Šťastného pondělí můžete sledovat zde.

A můžete nás sledovat také na Facebooku nebo Twitteru.

Reklama

Doporučované