Hlavní obsah

Vláda plánuje miliardovou injekci médiím. Která na ni dosáhnou, není jasné

Foto: vlada.cz

Vláda ANO a ČSSD.

Reklama

aktualizováno •

Vláda Andreje Babiše chystá finanční podporu pro média zasažená koronakrizí.

Článek

Média, která postihl výpadek příjmů kvůli koronakrizi, by mohla dostat pomoc od státu. Podle serveru Neovlivní.cz už zástupci vládních stran jednali s představiteli velkých vydavatelských domů. Hovoří se o částce do dvou miliard korun.

„Spolu s ministerstvem financí jsme začali připravovat dotační program pro podporu zpravodajských médií, jak velkých, tak i malých. Konkrétní kritéria teprve formulujeme,“ řekl serveru ministr kultury Lubomír Zaorálek z ČSSD.

Zaorálek pro ČTK následně uvedl, že o případné podpoře médiím hovořil už v březnu. „Proto jsme spolu s ministerstvem financí začali připravovat dotační program pro podporu zpravodajských medií - jak těch velkých, tak i malých, který by měl být inspirován hlavně dánským modelem. Konkrétní kritéria teprve formulujeme,“ řekl.

Nechtěl upřesnit, kolik by do programu mohla vláda uvolnit peněz, to podle něj bude záviset na vývoji rozpočtu. Podotkl také, že program bude muset schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a notifikovat Evropská komise.

Podle serveru dosud předložené návrhy počítají s tím, že objem peněz má být odstupňován podle výše tržeb daného mediálního domu. Na podporu by tak dosáhla hlavně velká vydavatelství, jako je CNC Daniela Křetínského, Mafra premiéra Andreje Babiše nebo VLM Marka Dospivy. Zaorálek však údajně dal najevo, že pod návrh diskriminující malá média se nepodepíše.

Podpora by měla mít podle předběžných návrhů například formu inzerce v tisku, televizích a rádiích. Jeden z materiálů zmiňuje, že peníze by mohly jít z rezervního fondu vlády na státní informační kampaně. Kampaň by se mohla týkat například osvěty ohledně koronavirové pandemie.

Mluvčí ministerstva financí Michal Žurovec ČTK napsal, že pomoci médiím se úřad nebrání, v současnosti není ale nic konkrétního připraveno. „Ministerstvo financí na se nebrání jednání se zástupci nejzasaženějších sektorů hospodářství, jako je například cestovní ruch, lázeňství a podobně, které jsme, společně s věcně příslušným resortem, samozřejmě připraveni vyslechnout. Nejinak tomu bylo v případě médií. Co se týče speciální pomoci pro mediální produkci, není však v tuto chvíli nic konkrétního na stole,“ uvedl.

Reklama

Doporučované