Hlavní obsah

Vyplatí se hokejové mistrovství světa? „Česko by ho mohlo pořádat každý rok“

12. 5. 2019

Rozhovor s generální sekretářkou organizačního výboru hokejového MS v ČR v roce 2015 Markétou Štěrbovou. (Video: Seznam.cz)

Reklama

Co přesně na vrcholných sportovních akcích jako je MS v hokeji generuje zisk a komu pak peníze jdou? Pro Seznam Zprávy to vysvětlila generální sekretářka organizačního výboru hokejového šampionátu v ČR v roce 2015.

Článek

Zda se pořadatelství vyplatí? „Jak komu, určitě jsou velmi úspěšná mistrovství světa, která – například se pochválím, jsme uspořádali my v roce 2015. Pak jsou MS, která zůstanou někde na nule, a pak jsou mistrovství světa, která končí minusem, což byl příklad Švédska v roce 2013,” vysvětluje Markéta Štěrbová.

Největší chybu pořadatelé podle ní mohou udělat při nastavení ceny vstupenek: „Faktorů je víc, je to veřejná podpora mistrovství nebo cena vstupenky, to je faktor, který nejvíc ovlivňuje organizátor.“

MS v hokeji v Česku před čtyřmi lety skončilo obrovským finančním úspěchem. Vydělalo téměř půl miliardy korun. Náklady na pořádání vrcholného hokejového turnaje byly přibližně 600 milionů. Příjmy z prodeje vstupenek, marketingu, podpory z veřejných zdrojů a části cateringu překročily miliardu korun. Mistrovství světa 2015 stanovilo nový divácký rekord – na zápasy přišlo 741 690 diváků.

„Všechny ty faktory se u nás sešly v dobré a šťastné míře, podpora od státu, kraje, dobře zvolená cena vstupenek, protože vždycky je jasné, že vyprodáte svůj tým, ten vám ty peníze určitě přinese, ale abyste byla úspěšná, potřebujete vyprodat všechny zápasy, tam je důležité nastavení ceny vstupenek, ale i marketing,” vysvětluje tajemství úspěchu generální sekretářka organizačního výboru.

Komu vydělané peníze po takové akci připadnou, na to se podívejte v úvodním videu.

Doporučujeme

Další zprávy