Článek
Data z úsekového měření budou zatím pilotně sloužit k vyhodnocení chování řidičů, dopravní zátěže, nastavení světelné signalizace nebo například při plánování objízdných tras. V tiskové zprávě to uvedla primátorka Markéta Vaňková (ODS).
V Husovickém tunelu odstartoval zkušební provoz úsekového měření začátkem března. Původně měl trvat několik týdnu a následovat měl ostrý provoz. „O tom, že Policie ČR požádala Ředitelství silnic a dálnic o přístup k výsledkům měření rychlosti v Husovickém tunelu, jsme se dozvěděli až na počátku března. Je to téma, které se opakovaně řeší již od roku 2019, a my jsme několikrát deklarovali, že s pokutováním řidičů nesouhlasíme. K dopravním nehodám zde dochází v jednotkách případů ročně, z toho lze dovozovat, že řidiči jezdí bezpečně. Dalším důvodem je, že nám nepřijde vhodné plnit městský rozpočet automatizovaným vybíráním pokut,“ sdělila Vaňková.
Letošní Velikonoce jsou příležitostí k objevování křížových cest
Podle radního pro dopravu Petra Kratochvíla (ODS) je nevhodné i načasování, a to s ohledem na zahájení výstavby dalšího úseku velkého městského okruhu, která zkomplikuje dopravu v lokalitě.
Ředitel Krajského ředitelství Policie Jihomoravského kraje Leoš Tržil upozornil na to, že dopravní předpisy a značení platí stále. „Přestože data nebudou primárně sloužit k pokutování, budeme mít k dispozici velmi přesné informace. Znamená to, že pokud nebudou řidiči projíždějící brněnskými tunely dodržovat pravidla, můžeme k sankcím přistoupit. Samotné ukáznění menšiny řidičů, kteří se dopouštějí přestupků, pak v konečném důsledku přináší větší propustnost i plynulost dopravy,“ řekl Tržil
V Husovickém tunelu platí maximální povolená rychlost 60 kilometrů v hodině. Dodržovat ji je třeba především kvůli nehodám, které v tunelech mívají vážnější následky.