Hlavní obsah

Musk: Modrá ikonka se na Twitter vrátí asi příští týden

Foto: Naresh111, Shutterstock.com

Elon Musk.

Reklama

Musk se po převzetí sociální sítě rozhodl funkci modré ikonky změnit. Ta původně označovala ověřené účty. Nově ale plánuje, že si znamení bude možné pořídit v rámci měsíčního předplatného.

Článek

Ověřovací modrá ikonka se na sociální síť Twitter vrátí pravděpodobně na konci příštího týdne. Napsal to v neděli její provozovatel, americký miliardář Elon Musk. V pátek řada uživatelů upozornila, že se modrá ikona přestala ve výběru účtů objevovat, napsala agentura Reuters.

„Pravděpodobně na konci příštího týdne,“ napsal Musk na dotaz, kdy se vrátí modrá ikona a funkce Twitter Blue.

Musk se po převzetí sociální sítě rozhodl přeměnit funkci modré ikonky. Ta původně označovala ověřené účty novinářů, komentátorů, politiků a dalších veřejných osobností. Musk ale plánuje, že si znamení budou možné pořídit v rámci měsíčního předplatného, které bude stát osm dolarů (200 korun).

Jak Musk rozčílil Kyjev „mírovými“ návrhy

Výkonný ředitel společnosti Tesla začátkem října rozpoutal vlnu kritiky, když na svém twitterovém účtu sdílel nevyžádané rady k tomu, jak ukončit válku na Ukrajině. Jeho „mírové návrhy“ přitom byly nápadně podobné požadavkům, které dlouhodobě prosazuje ruský prezident Vladimir Putin.

Změna funkce ikony mimo jiné posílila obavy, zda se novému vedení Twitteru podaří účinně čelit účtům šířícím dezinformace. Správci sociální sítě oznámili v pátek, že znovu zavádí slovo „oficiální“ u ověřených účtů. Podobné oznámení učinili již ve středu, po několika hodinách ho však nový vlastník zavrhl.

Musk, nejbohatší člověk na světě, minulý měsíc koupil Twitter za 44 miliard dolarů a ve společnosti od té doby zahájil dramatické změny, včetně propuštění zhruba poloviny zaměstnanců a většiny vedení s cílem snížit náklady. Podle Muska firma prodělává čtyři miliony dolarů denně a potýká se s masivním poklesem příjmů v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu.

Reklama

Související témata:

Doporučované