Hlavní obsah

Na toto se připravte na D1. V „pekelném“ úseku na dálnici je z 60 kilometrů 45 rozkopaných

Reportéři Seznamu testovali rozkopanou D1 na Vysočině.Video: Seznam.cz, Seznam Zprávy

 

Reklama

aktualizováno •

Rekordní počet oprav na D1. Náklady se mají vyšplhat na 20 miliard korun.

Článek

Stavbaři na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem v těchto dnech rozjíždí opravy dalšího devítikilometrového úseku mezi Koberovicemi a Humpolcem na Vysočině. Mezi 81. a 90. kilometrem nejvytíženější české dálnice jsou práce společnosti Eurovia naplánované až do listopadu 2021.

Jakékoli komplikace by rekonstrukci protáhly. Ministr dopravy Vladimír Kremlík se přitom nechal slyšet, že několikrát prodlužovaná modernizace D1 musí bezpodmínečně skončit v roce 2021.

Reportéři Seznamu ve středu otestovali cestu rozkopanou Vysočinou. Opravami úseku u Koberovic totiž začala rekordní fáze modernizace. Celkově se pracuje na šesti úsecích a právě řidiče na Vysočině omezení tíží nejvíc. Na 63 kilometrech D1 mezi Koberovicemi a Velkým Meziříčím silničáři kopou hned ve čtyřech úsecích. Omezení a snížená rychlost na osmdesátku platí na 45 kilometrech.

Zatímco běžně, při maximální 130kilometrové rychlosti, by mohli šoféři projet Vysočinou za něco málo přes půlhodinu, teď tam často stávají v hodinových kolonách.

Na startu týdne u Velkého Meziříčí skončila jedna z nejkomplikovanějších fází modernizace. Stavbaři po dvou měsících prací přiblížili dvě části mostu Vysočina na 10 centimetrů a nejdelší most na trase tak splňuje potřebnou šířku pro jízdní pruhy. Omezení však potrvají až do konce příštího roku, v úseku je mimo jiné potřeba opravit šest mostních objektů.

Modernizace D1 začala v roce 2013, náklady se mají vyšplhat na 20 miliard korun.

Reklama

Související témata:

Doporučované