Hlavní obsah

Ztratili pas, snědli cukroví. Ředitel pošty odpovídá na stížnosti klientů

Jaké zkušenosti máte se službami České pošty? Ptali jste se jejího šéfa Romana Knapa. (Video: Markéta Bidrmanová, Seznam Zprávy)

 

Reklama

5. 12. 2020 10:08

Auto České pošty prosviští za oknem a přijde SMS, že se balík nepodařilo doručit. Snědené sladkosti, ztracený pas. Lidé se s redakcí SZ Byznys podělili o zkušenosti s poštou. A ředitel České pošty na stížnosti ve videu odpovídá.

Článek

Přesně před třemi týdny poslal přes Českou poštu svůj cestovní pas z Rumburka do Londýna. Andrew Parker žádal o pracovní vízum do Saúdské Arábie. Pas nedorazil.

„Přijdu o dobře placenou práci učitele, kterou mi nabízí saúdská univerzita,“ říká a plánuje proti poště právní kroky. Ta navíc nereaguje. „Komunikace s Českou poštou je k ničemu. Několikrát jsem jim volal, bez odpovědi. Psal jsem dva e-maily, bez odpovědi. Na poště v Rumburku, kde jsem zásilku podával, jen pokrčili rameny s tím, že je v Praze. Neudělali nic, aby ji našli,“ tvrdí.

Foto: archiv Adrewa Parkera

Andrew Parker poslal svůj pas do Londýna před třemi týdny z Rumburku

Přitom si za 847 korun zaplatil službu EMS (Express Mail Service), která slibuje expresní a spolehlivé doručení, především dokumentů. Podle zjištění Seznam Zpráv zásilka opustila Česko teprve 20 dní poté, co ji klient podal.

„Dne 2. 12. 2020 odletěla zásilka do Velké Británie linkou OK0650. Dnes je tedy v přepravě ve Velké Británii,“ sdělila Česká pošta. Podle mluvčího Matyáše Vitíka uskutečňuje pošta pouze přepravu na území Česka, za zpožděním může podle něj být omezení leteckých linek kvůli koronaviru.

Se zkušenostmi, které mají klienti se službami České pošty, jsme konfrontovali jejího ředitele Romana Knapa. Má cenu si stěžovat na nedoručený balík? Kolik jich klienti skutečně převezmou do vlastních rukou a kolik jich skončí na pobočce? Tlačí úřad své zaměstnance k tomu, aby prodávali losy? Odpovědi šéfa pošťáků najdete v úvodním videu.

„Auto jen prosviští okolo domu”

Michaela je v devátém měsíci těhotenství a těžké zásilky se nenechává vozit domů bezdůvodně. „Mezitím, co jsem doma kvůli balíku, který mi dneska vezou, jak psali ráno v smsce, z okna sleduju, jak poštovní auto jen prosviští naší ulicí. Nikdo nevystupuje, u božích muk otáčí a mizí v nenávratnu. Do toho mi pípne ,,Vaši zásilku nebylo možné doručit“. A mobil řidič nebere,” popisuje klientka osobní zkušenost se službou Balík Do ruky.

A není sama, kdo hru na kočku a na myš s doručovateli hraje: „Doručovatel mi do telefonu tvrdil, že nikdo není doma (přítel balík vyhlížel) a že nemáme popsaný zvonek (máme). Když jsem mu řekla, který zvonek je náš, bylo mi řečeno, že to tam stejně půlka lidí popsané nemá. Takže poštou, jen když chci pro zásilku extra okružní výlet po městě,“ napsala Karolina.

„Vtipnou“ tečkou za celou doručovací anabází bývá papírové oznámení ve schránce. „Co stále nechápu, je, proč mi ve 21. století stále dávají papírové oznámení o uložení zásilky do schránky dva dny poté, co už mám příslušnou zásilku doma,“ diví se Lukáš Novosad.

Kdo posílá poštou jídlo, dost riskuje, jak ukazuje zážitek další klientky: „Byla jsem na táboře a můj táta se mi rozhodl poslat bábovku. Připlatil si expresní balíček, abych ho dostala hned druhý den. Přišel po 14 dnech, takže si umíte představit, jak to uvnitř vypadalo. Odteď mi bábovku radši přiveze, protože je to výhodnější,“ napsala.

„Obálka, v ní balíček sladkostí. Balíček ukázkově naříznutý nožem, sladkostí zbylo jen pár, zbytek byly prázdné papírky. Někdo si asi pochutnal,“ popisuje další klient svůj zážitek.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované