Hlavní obsah

Silné turbulence na letu z Londýna zabily člověka, raněných jsou desítky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Thanhliemnguyen, Shutterstock.com

Letadlo společnosti Singapore Airlines (ilustrační snímek).

aktualizováno •

Letadlo na cestě z Londýna do Singapuru po zhruba jedenácti hodinách letu náhle ztratilo výšku, vyplývá z údajů serveru FlightRadar.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Jeden člověk zemřel a více než 50 dalších bylo zraněno poté, co let z Londýna do Singapuru postihly „silné turbulence“. Sedm lidí bylo převezeno do nemocnice v Bangkoku v kritickém stavu. Informovaly o tom světové agentury s odkazem na oznámení letecké společnosti Singapore Airlines a thajských úřadů.

Britská stanice BBC píše, že příčinou úmrtí 73letého Brita byl pravděpodobně infarkt. Muž zřejmě cestoval se svou ženou, která je nyní hospitalizována v Bangkoku.

Letadlo Boeing 777-300ER, které přepravovalo celkem 211 cestujících a 18 členů posádky, bylo podle aerolinek odkloněno do thajského Bangkoku, kde přistálo v 15:45 místního času (10:45 středoevropského letního času).

Zatím není jasné, co přesně se na palubě letu stalo. Letecká společnost neupřesnila, v jaké fázi letu se lidé zranili. Generální ředitel bangkokského letiště Suvarnabhumi Kittipong Kittikachorn na tiskové konferenci uvedl, že lidé si v okamžiku turbulencí zapínali bezpečnostní pásy.

Z údajů na serveru pro sledování letů FlightRadar vyplývá, že letadlo po asi jedenácti hodinách letu během pěti minut sestoupilo z výšky asi 11,2 kilometru do výšky zhruba 9,5 kilometru. Náhlý sestup nastal nad Andamanským mořem.

Podle jednoho ze svědků, se kterým mluvila agentura Reuters, se cestující nepřipoutaní bezpečnostním pásem během turbulencí hlavami udeřili o horní zavazadlový prostor.

„Letadlo se najednou začalo naklánět a třást a najednou nastal velmi dramatický pád, takže všechny, kdo seděli bez bezpečnostních pásů, to vystřelilo ke stropu,“ líčil osmadvacetiletý student Dzafran Azmir. Podle něj někteří z cestujících strop dokonce prorazili.

Turbulence k létání patří, nicméně podobné vážné incidenty jsou vzácné, píše britská BBC. Někdy se turbulence dají předvídat, ale mohou také přijít zničehonic. I když se jedná o meteorologický jev, turbulence se může vyskytnout kdekoli a za jakýchkoli podmínek.

Singapore Airlines patří podle agentury Reuters mezi přední světové letecké společnosti. Poslední nehodu, při které došlo k obětem, zaznamenaly v roce 2000, kdy jejich letadlo při pokusu vzlétnout ze špatné ranveje na letišti na Tchaj-wanu narazilo do stavebního stroje. Zemřelo tehdy 83 ze 179 lidí na palubě.

„Společnost Singapore Airlines vyjadřuje hlubokou soustrast rodině zesnulého,“ uvedly aerolinky k aktuální nehodě. „Naší prioritou je poskytnout veškerou možnou pomoc všem cestujícím a posádce na palubě letadla.“

Doporučované