Hlavní obsah

Amazon vyšetřuje únik citlivých dat o svých zákaznících

Informace o zákaznících měli za úplatek poskytovat čínští pracovníci Amazonu. (Video: Johana Trešlová, Reuters)

Reklama

17. 9. 2018 14:31

Společnost Amazon vyšetřuje, zda její čínští zaměstnanci poskytovali třetím stranám citlivé údaje o zákaznících. Za pomoci uniklých dat chtěli konkurenční obchodníci zvýšit prodeje vlastního zboží.

Článek

Americký obchodní gigant Amazon vyšetřuje tvrzení, podle kterých jeho čínští zaměstnanci nabízeli konkurenci důvěrné informace o zákaznících. Informace měly konkurenčním obchodníkům pomoci se zvyšováním prodejů jejich výrobků.

Se zprávou přišel americký deník Wall Street Journal. Podle deníku zaměstnanci Amazonu v Číně poskytovali skrze prostředníky citlivé informace prodejcům, kteří své zboží nabízejí přímo na stránkách Amazonu. Za údaje o prodejích, emailové adresy zákazníků či odstraňování negativních recenzí měli požadovat úplatky v rozmezí od 80 do 2 000 dolarů (zhruba 43 000 korun).

V Číně se jedná sice o běžnou, nicméně zakázanou praktiku, kterou si snaží nepříliš dobře placení zaměstnanci velkých společností přivydělat.

Amazon nyní dle vyjádření zástupců společnosti provádí rozsáhlé vyšetřování. V prohlášení, které vydal, se uvádí: „Na naše zaměstnance máme vysoké etické nároky a každý, kdo tyto etické standardy poruší, bude čelit potrestání ve formě ukončení pracovního poměru a dalším právním krokům. Máme nulovou toleranci ke zneužívání našich systémů a pokud zjistíme, že k nějakému takovému zneužití došlo, okamžitě zakročíme a těmto obchodníkům budou zrušeny účty a smazány recenze na našich stránkách.”

Podle zprávy Wall Street Journal Amazon momentálně vyšetřuje podobné úniky i ve svých amerických pobočkách.

Zhruba polovina zboží na stránkách Amazonu pochází od třetích stran, které jsou však s Amazonem v přímém konkurenčním vztahu vůči jeho vlastním výrobkům a službám. Interní vyšetřování již vedlo ke změně čínského vedení společnosti. Podle zprávy využívali čínští prostředníci ke kontaktování zaměstnanců Amazonu čínskou chatovací aplikaci WeChat.

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Doporučené