Hlavní obsah

Sportovní výsledky „z Česka“ pro sto milionů lidí. Livesport rozšíří služby

Livesport je jednou z nejrychleji rostoucích českých firem, která uspěla i v žebříčku Deloitte Fast 50.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

1. 7. 15:00

Poslední díl pořadu Agenda odkrývá plány technologické firmy Livesport, která chce kromě výsledku sportovních utkání dodávat i sportovní zpravodajství a videa. S dalšími Agendami se vám přihlásíme hned po prázdninách.

Článek

Rozhovor si můžete poslechnout i v audioverzi.

Rychlé výsledky ze čtyřicítky nejrůznějších sportů dostupné ve 47 zemích světa. Aplikaci FlashScore od české firmy Livesport si už stáhlo přes sto milionů uživatelů. Teď jim ale kromě pouhých sportovních výsledků nabídne i další servis.

14 redakcí ve 14 zemích

„Chceme propojit náš podrobný výsledkový servis se zpravodajským kontextem,“ říká v rozhovoru pro Seznam Zprávy šéf digitálního obsahu firmy Alan Záruba s tím, že rozšířený sportovní servis bude nejenom textový, jako jsou například analýzy, ale i multimediální, tedy třeba zajímavé momenty z utkání, rozhovory a komentáře. To vše chce ale Livesport důsledně vázat na výsledky.

V tuto chvíli tak vzniká nejenom sportovní redakce, ale vyjednávají se i práva na vysílání videoukázek z jednotlivých utkání. „Práva musí být ošetřena. Vedle budování redakce se zabýváme i dohadováním smluv s agenturami. Všechno je v běhu. Snažíme se zajistit primárně práva na video content z fotbalu a dalších velkých sportů,“ vysvětluje Záruba s tím, že tak, jako jsou vyšroubována televizní práva na vysílání jednotlivých zápasů, jsou drahá i práva na sestřihy z jednotlivých momentů utkání. „Snažíme se stavět dohody tak, aby to dávalo smysl,“ dodává Záruba.

Paralelně s českou sportovní redakcí teď také vzniká dalších 13 redakcí v zahraničí.

Umělá inteligence zanalyzuje zápas

„Budujeme si síť vlastních spolupracovníků v dané zemi. Pro začátek to bude 14 zemí. Jednotlivé redakce budou pracovat pro lokální verzi, ale zároveň budou přes globální redakci prolinkované mezi sebou. V každé zemi bude 6–7 lidí,“ říká Záruba, podle kterého by se sice mohlo zdát, že počet lidí je malý, ale tím, že je Livesport technologická firma, hraje velkou roli i automatizace či zapracování umělé inteligence. Ta podle Záruby už brzy dokáže například fotbalové utkání sama i kompletně zanalyzovat.

Novinky by měly být k vidění ještě v roce 2022. „Intenzivně teď pracujeme na postupném zařazování jednotlivých trhů,“ říká Záruba.

O jak velkou investici se jedná, sdělovat nechce. Vrátit by se prý ale měla v průběhu několika let.

Na trhu od roku 2006

Livesport založili v roce 2006 Martin Hájek a Jiří Mareš. Produkty firmy jsou pro uživatele zdarma, obchodní model je postaven na reklamě. V roce 2021 měla firma tržby a příjmy z dividend od dceřiných společností 2,72 miliardy korun a 179 zaměstnanců.

Firma se stala globálním lídrem mezi službami poskytujícími informace o sportovních výsledcích, týmech a zápasech v reálném čase.

V roce 2020 společnost spustila mobilní a webový agregátor zpráv FlashNews a FlashSport, ozvaly se však velké vydavatelské domy, kterým se nelíbilo, že aplikace přebírají jejich obsah. Ty sporný obsah odstranily.

Agenda

Čtvrthodinka o byznysu z první ruky. Rozhovory s top lídry českého byznysu, zakladateli firem, odborníky.

Každý všední den na SZ Byznys a ve všech podcastových aplikacích.

Odebírejte na Podcasty.cz, Apple Podcasts nebo Spotify.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované