Hlavní obsah

Glosa: Reklama na promarněnou příležitost. Co s tímhle oknem?

Foto: Seznam Zprávy

Úřad má působit důstojně, ale ne smutně a nepřívětivě. V koutě zastrčené rostliny celkový dojem spíš podtrhují, než vylepšují.

Reklama

Článek

O jedné zanedbané prestižní adrese.

Dám vám hádanku. Komu myslíte, že koukáte do okna, a kde se to okno nachází? Můžete v něm vidět vystavených šest květináčů seřazených od nejmenšího po největší. I když ten šestý je spíš kbelík, do kterého je zastrčená vzrostlejší rostlina. Před tuto šestici je předřazený ještě jeden květináč s orchidejí. Navíc to vypadá, že část, pokud ne všechny květiny, jsou umělé.

Jinak už vidíte jen zatažené vertikální žaluzie. A vypnutou obrazovku.

Trochu to zní jako popis výlohy zapomenuté realitní kanceláře někde na venkově, nebo výzdoba okna, když lidem vadí, že je na ně z venku vidět, ale zase okno nemůžou třeba zazdít.

Asi se shodneme, že takhle nějak nebude určitě vypadat výloha třeba ve známé Pařížské ulici. To opravdu ne. Ale je to těsně vedle. Jde o výlohu na Staroměstském náměstí, která patří Ministerstvu pro místní rozvoj.

Není to přímo chyba nové ministra Ivana Bartoše. Podobně vypadala výloha už i za éry ministryně Kláry Dostálové loni na jaře – ovšem bez těch květináčů. Ve stejném stavu je nafocená i v roce 2019. Přiznám se ale, že jsem hádal, že nepřátelsky zatažené okno v samotném centru Prahy bude čerstvějšímu politikovi vadit a že z něj třeba udělá jeden z prvních symbolů nové éry.

Rozumím, že doba je zlá a je potřeba šetřit. Kvůli covidu na Staroměstské náměstí neproudí takové davy turistů, aby se dala výloha smysluplně využít například k prezentaci méně známých skvostů naší republiky. Navíc to nemá ministerstvo v popisu práce, zřídilo si proto podřízenou organizaci.

Takhle si aspoň si výloha na nic nehraje a je skutečnou reklamou – na promarněnou příležitost. Jen škoda, že je trochu nedotažená. Proto v tomhle duchu navrhuji na té vypnuté obrazovce pouštět třeba sestřih nepodařených gólů do prázdné brány. Mohly by tam být také svezené sluncem vyšisované obaly od potravin z různých výloh po celé zemi, třeba symbolicky z každého okresu. A fajn by byl i seznam všech „farmářských“ obchodů, které místo čerstvého ovoce a zeleniny prodávají trvanlivé konzervy, paštiky a čokolády.

Dvě minuty

Pravidelné autorské glosy osobností Seznam Zpráv. Názory, postřehy, komentáře. Ve dvou minutách, v textu a zvuku, každý všední den.

Dvě minuty můžete poslouchat na Podcasty.cz a ve všech dalších podcastových aplikacích.

Reklama

Doporučované