Hlavní obsah

Černý pátek odstartoval v USA nákupní šílenství, v Česku se poprvé zapojí velké řetězce

25. 11. 2016

Stovky stanujících lidí před obchodními domy se dočkaly. Černý pátek odstartoval vánoční nákupy i šílenství po slevách na elektroniku.

Článek

Den po díkůvzdání odstartovává černý pátek tradiční vánoční nákupy, ale i davové šílenství. Stovky lidí dokonce před obchodními domy stanují, někdy už od úterý, aby získaly spotřební elektroniku, oblečení a další sortiment ve slevě až 80 procent z původní částky.

Tržby z prodeje přes internet v USA na Den díkůvzdání stouply podle prvních dat o 14 procent na 1,15 miliardy USD (29,4 miliardy korun), vyplývá z průzkumu Adobe Digital Index. Začátek hlavní předvánoční nákupní sezony tak vypadá dobře, i když údaje naznačují, že spotřebitelé se stále více odklánějí od kamenných obchodů a dávají přednost nákupům přes internet.

Premiéra některých řetězců

Řada obchodníků se k Black Friday připojuje také v Česku. Slevy letos poprvé nabídnou některé velké obchodní řetězce jako Kika, C&A Moda, Euronics či Expert Elektro, ale i nákupní centra. Dosud byla tato akce v Česku hlavně v režii e-shopů. Někteří internetoví prodejci v rámci konkurenčního boje spustili akční nabídky již na začátku týdne.

Poprvé se letos do akce zapojí oděvní řetězec C&A Moda. Nabídne do neděle 20procentní slevy na veškeré zboží. Také prodejny s elektronikou Euronics přichystaly slevy na Black Friday poprvé, do akcí budou zařazeny všechny kategorie zboží. Nejvyšší slevy dosáhnou podle firmy až 80 procent. Prvně se zapojí i nábytkářský řetězec Kika.

Řada velkých e-shopů jako Kasa.cz či Alza.cz spustily slevové akce o týden dřív. „Letos očekáváme nárůst tržeb o 30 procent oproti loňsku," uvedla Andrea Čižmářová z Kasa.cz.

Doporučujeme