Hlavní obsah

Češi našli náhradu za Chorvatsko. Na všechny zájemce se letos nedostane

Společnost Albixon se už do stávajících výrobních prostor nevejde. Bude proto stavět novou výrobní halu. (Video: Zuzana Hodková)

 

Reklama

26. 4. 7:12

Bazény na letošní léto jsou už skoro vyprodané a za loňský rok hlásí jeden z největších evropských výrobců, společnost Albixon rekordní tržby téměř 1,5 miliardy korun.

Článek

Vyrobit jeden bazén, trvá 15 hodin. Nebo taky 50, záleží na modelu. Ve společnosti Albixon v Hořovicích jich loni vyrobili tři tisíce a kromě nich ještě osm tisíc bazénových zastřešení.

„Loňský rok byl pro nás velmi úspěšný. Poptávka výrazně vzrostla. Proti plánu tak evidujeme nárůst tržeb o třicet procent. Skončíme na 1,4 miliardě korun a to se pozitivně projeví i na výsledku hospodaření. EBITDU očekáváme kolem 200 milionů korun, “ říká generální ředitel Albixonu Zdeněk Vosolsobě. Řízení firmy převzal od zakladatele Albixonu před třemi lety a firma teď pod jeho vedením zažívá vrcholný růst.

Poptávku totiž výrazně vyhnala koronavirová pandemie. „Když to vezmu od loňského března, tak první měsíc byl krátký útlum. Pak ale přišel duben a ten byl z hlediska poptávky nejlepší v historii naší firmy. Poptávka vyrostla o 200 procent. Pak se to stabilizovalo, ale dodnes je prakticky dvojnásobná, co bývala,“ říká Vosolsobě s tím, že kdo uvažuje o koupi bazénu pro letošní léto má smůlu. Ukazuje rukou po výrobním areálu s tím, že všechny bazény už mají majitele a při dnešním objednání se dodací lhůty u většiny modelů blíží podzimu.

I když se Česko občas nazývá bazénovou velmocí, velká poptávka teď přichází zejména z německého trhu. „Němci objevili kouzlo privátního koupání a my tam teď zaznamenáváme velký růst. Potenciál německého trhu byl teď ještě vyeskalován koronavirou krizí,“ dodává Vosolsobě.

A jak teď vypadá typická německá poptávka? Bílý bazén se slanou vodu. A velký trend jsou teď i přelivové bazény. Zatímco bazény, které opouští brány Albixonu, míří spíš do Evropy, zastřešení putuje třeba až do Austrálie a Nový Zéland. Na export jdou dvě třetiny bazénů a 75 procent zastřešení.

Konec homeoffice? Nejlépe hned

Albixon teď trápí tři věci – stejně jako všichni výrobci bojuje se zdražováním materiálů a často i problematickou dostupností.

Kromě toho bojuje s místem, protože současné prostory přestávají rychlému tempu růstu stačit a firma proto chystá stavbu další výrobní haly ve svém areálu.

A třetí problém jsou zaměstnanci. Dnes jich má Albixon 450 a kromě toho, že by potřeboval další, by rád už měl ty stávající z homeoffice zpět v práci. „Nám to zpomalilo rozvoj firemní kultury. Lidé, kteří jsou na homeoffice, ztrácejí sounáležitost se společností. Celé to dopadá na naši kulturu. My chceme být spolu. Rád bych proto lidi vrátil co nejrychleji do práce,“ říká Vosolsobě.

To, že Češi, kteří nemohou v pandemii cestovat vybavují své zahrady bazény potvrzují i další prodejci. Například v obchodech Mountfield vyrostly jejich prodeje v loňském roce o čtvrtinu.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené