Hlavní obsah

Češi se po lockdownu vrhají na obytné vozy. Nahrazují hotely a penziony

Majitel firmy Campiri Lukáš Janoušek dal dohromady nabídku půjčoven i soukromých majitelů. (Video: Zuzana Hodková)

 

Reklama

13. 4. 12:37

Pandemie zavřela hotely a penziony a Češi se tak vrhli na karavany a obytné vozy. Právě na tom postavila svůj byznys i platforma Campiri. A koronavirová pandemie jí pomáhá k rekordním tržbám.

Článek

Půjčování obytných vozů a karavanů zažívá v Česku boom. Může za to pandemie, kvůli níž se zavřely hotely a apartmány. Karavan je tak jednou z mála alternativ, jak si užít dovolenou, když třeba nemáte vlastní chalupu. Na nové vlně půjčování obytných vozů se veze byznys české platformy Campiri, která vozy zprostředkovává.

K podnikání v oblasti pronájmu karavanů a obytných vozů se Lukáš Janoušek, zakladatel Campiri, dostal vlastně náhodou. „Když jsem si před dvěma lety půjčoval obytný vůz, překvapilo mě, že neexistují služby, které by daly nabídku všech dostupných obytných vozů na jednom místě. Řekl jsem si, že když to funguje v ubytování, může to fungovat také u obytných vozů,“ popisuje, jak našel díru na trhu.

Dal tedy dohromady nabídku českých půjčoven a majitelů obytných vozů a k tomu přidal i firemní flotilu několika vozů. Aktuálně tak zákazníci vybírají zhruba ze dvou stovek vozů.

Sezona začala už po zimě

„Ten trend je výrazně rostoucí a dá se říct, že pandemie koronaviru tomu pomohla. Meziročně ta poptávka roste v desítkách procent a letos v prvním kvartálu rostla poptávka o 200 procent,“ říká s tím, že například hned den po oznámení termínu konce nouzového stavu opět začali lidé hromadně objednávat obytné vozy.

„Už to jsou stovky objednávek, které máme zaplacené, Teď vyřizujeme zhruba 1000 objednávek. Většina z toho je na léto. Po zprávě o otevření okresů máme i objednávky na jarní termíny,“ dodává Janoušek.

Od velikosti a vybavenosti daného karavanu se odvíjí i cena. V sezoně se může vyšplhat až na pět tisíc korun za den, mimo sezonu je poloviční. Firma si z každé zrealizované objednávky bere provizi 15 procent.

Zákazníky jsou rodiny s dětmi, ale i mladé dvojice, spíše z větších měst. „Průměrná objednávka je ve výši 22 až 30 tisíc korun. Cílem firmy je doručit půjčovnám a majitelům zhruba 50 milionů korun a v tuto chvíli jsme asi na 10 procentech této částky,“ říká Janoušek.

Maďarsko a Polsko v přípravě

Campiri hned v počátcích získalo investici od skupiny Miton. Teď bude ale potřebovat další finanční injekci - už v příštím roce má v plánu zahraniční expanzi.

„V zemích jako je Polsko, Maďarsko a podobně konkurence silná není. Trh je roztříštěný a my v tom vidíme potenciál,“ říká Janoušek s tím, že firma bude potřebovat 30 až 50 milionů korun. Věří přitom, že se přidají současní investoři a také noví, třeba i zahraniční.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované