Hlavní obsah

Českým parfémům se daří. Notino expanduje do Irska a baltských zemí

Foto: Notino

Prodejna Notino (ilustrační foto).

Reklama

4. 11. 9:32
aktualizováno • 4. 11. 9:32

Největší prodejce parfémů a kosmetiky v Evropě s českými kořeny Notino dál expanduje. Nově bude prodávat také v Irsku, Estonsku, Litvě a Lotyšsku. Přidají se k původním 24 trhům.

Článek

Notino, jeden z největších prodejců parfémů a kosmetiky v Evropě, expanduje do Irska a pobaltských států. Nově bude prodávat sortiment ve 28 evropských zemích a jeho plány tím nekončí. V příštím roce plánuje v zahraničí rozšiřování sítě distribučních center.

Společnost dosud působila na 24 trzích. Nově k nim přibylo Estonsko, Litva, Lotyšsko a Irsko.

„Expanze na zahraniční trhy s sebou vždy přináší řadu více či méně náročných úkonů, se kterými se musíme vypořádat. Ať už je to cizí jazyk, znalost místní legislativy, zajištění lokálních dopravců, či navýšení skladových zásob a kapacit distribučních center. Těší mě, že naše dlouholeté zkušenosti s působením po celé Evropě nám dnes umožňují připravit vstup rovnou do čtyř nových zemí zároveň. A věřím, že u čísla 28 ještě nekončíme,“ komentoval novou expanzi Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina.

Foto: Notino

Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina.

Přestože jsme původem česká firma, zahraniční trhy dnes již představují největší část našeho obratu.
Zbyněk Kocián, generální ředitel Notina

Notino dosáhlo v roce 2020 obratu 14,5 miliardy korun a odbavilo více než 12 milionů zásilek. Česká republika přitom představovala 14procentní podíl. „Přestože jsme původem česká firma, zahraniční trhy dnes již představují největší část našeho obratu. V popředí stojí jednoznačně Polsko a za ním Německo nebo třeba Rumunsko,“ upřesnil Kocián.

Notino

Notino je největší internetový obchod s parfémy a kosmetikou v Evropě. Jeho cesta začala v České republice už v roce 2004.

Firma se rychle začala měnit v jednoho z nejsilnějších hráčů na poli krásy a e-commerce. K dnešnímu dni Notino působí na 28 evropských trzích, kde mimo jiné provozuje 26 prodejen.

Ve svém portfoliu má 82 tisíc produktů od více než 1 400 značek.

Roční obrat Notina dosáhl v roce 2020 14,5 miliardy korun. Notino ročně prodá přes 55 milionů produktů a odbaví 12 milionů objednávek. Během vánoční sezony odesílá až 140 000 balíků v jediný den.

V minulém roce navíc Notino otevřelo své druhé distribuční centrum. Po Rajhradě tak začalo odesílat zakázky i z Bukurešti, ze které odbavuje objednávky pro Rumunsko, Řecko a Bulharsko.

V příštím roce pak společnost plánuje otevřít další distribuční centrum, tentokrát v Itálii. „Naším hlavním cílem je dopřát zákazníkům ten nejlepší servis a co nejrychlejší dodání balíčků. Díky otevření distribučního centra v Rumunsku jsme výrazně zrychlili doručení v zemích jihovýchodní Evropy. A to stejné si slibujeme od dalšího centra. Itálie je jedním z našich klíčových trhů a díky své lokaci nám umožní být blíže zákazníkům nejen tam, ale také ve Španělsku nebo Portugalsku,“ uzavírá Kocián.

V posledních letech Notino rozšiřovalo také síť kamenných prodejen – otevřelo dvě nové pobočky. Ta v centru Brna, kterou firma slavnostně otevřela v červenci, je vlajkovou lodí společnosti a největší prodejnou s parfémy a kosmetikou v Česku.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované