Hlavní obsah

Číňané chtějí opustit Soukupa, pro televizi Barrandov by to byla další rána

12. 2. 2019

Jaromír Soukup, majitel a moderátor převážné většiny pořadů televize Barrandov. (Video: Jan Marek, Twitter.com/Tbarrandov, Seznam.cz)

Čínská společnost China International Group Corporation (CIGC) se chystá odejít z mediálních společností Empresa Media a Médea, které patří podnikateli Jaromíru Soukupovi. CIGC vadí jeho politické ambice, uvedl Deník N. Podnikatel v lednu ohlásil založení hnutí List Jaromíra Soukupa. Pod Empresa Media patří i TV Barrandov, kde Soukup moderuje několik pořadů, včetně pravidelného Týdne s prezidentem. Soukup na zprávu reagoval prohlášením, že o odchodu Číňanů nic neví.

Článek

Čínská společnost CIGC chce kvůli politickým ambicím Jaromíra Soukupa odejít z mediálních společností Empresa Media a Médea. CIGC spadá pod holding CEFC, který získal podíl v Soukupových firmách v roce 2015. O dva roky později společnost oznámila, že podíl vrací, následně se ale ukázalo, že si jej ponechala. Momentálně má 49 procent v mediální skupině Empresa Media a 30 procent v reklamní agentuře Médea.

Původně soukromá skupina CEFC loni kvůli vysokému zadlužení upadla do problémů. Zakladatel firmy a poradce českého prezidenta Miloše Zemana Jie Ťien-ming navíc skončil v čínském vězení. Po překotném vývoji loni na jaře výkon akcionářských práv nad CEFC Europe převzala CITIC, která je státní firmou.

Podle Deníku N čínská společnost opustí Soukupovy firmy až poté, co CITIC převezme aktiva CEFC Europe. To by se mělo stát v březnu, uvedl server. Do Číny v dubnu odletí prezident Zeman a do té doby má být celá věc uzavřená. Oficiálně odchod firma nepotvrdila, nevyjádřila se ani Empresa Media.

Soukup o odchodu čínské firmy nic neví, uvedl v prohlášení. „O tom, že by CEFC chtěla prodat své akcie, nemám žádné zprávy. A jsem ten první, který by to musel určitě vědět, protože mám na tyto akcie předkupní práva,“ napsal Soukup agentuře ČTK. O akcie by prý případně měl velký zájem, protože vidí velkou budoucnost jak v televizním vysílání, tak pro růst na reklamním a mediálním trhu. Zdůraznil, že jediná varianta odchodu z firmy je právě prodej akcií. „Z firmy se neodchází tak, že bouchnete dveřmi a jdete. Na to existují jasné právní předpisy.“

Od samého počátku existence se TV Barrandov potýká se ztrátou, za prvních pět let dosáhla její kumulovaná výše více než miliardy korun. Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál. Hospodaření zůstalo – s výjimkou roku 2016 – v červených číslech i poté, co televizi převzal Soukup. Podle České televize má společnost Barrandov Televizní Studio, která provozuje TV Barrandov, dluhy ve výši 1,1 miliardy korun.

Podle údajů Asociace televizních organizací skupině Barrandov Televizní Studio klesl loni celodenní podíl na sledovanosti o 1,7 procentního bodu na sedm procent.

Empresa Media vydává mimo jiné časopisy Týden a Instinkt a jejich on-line verze, ekonomický měsíčník Faktor Soukup, bulvární týdeník Sedmička a čtrnáctideník Exkluziv.

Doporučujeme

Reklama