Hlavní obsah

Čínská odveta. Vysílání BBC v zemi končí

Foto: Profimedia.cz

BBC v Číně končí.

Reklama

11. 2. 2021 19:02

Týden po zrušení licence čínské stanici CGTN v Británii přichází odveta – Čína na svém území zakázala vysílání BBC. Britská stanice nedávno zveřejnila podrobnou reportáž vypovídající o poměrech v ujgurských táborech.

Článek

Čínská národní rozhlasová a televizní správa (NRTA) zakázala britské televizní stanici BBC World News vysílat na čínské pevnině. Podle zprávy čínské státní agentury Sin-chua BBC „vážně porušila předpisy o správě rádií a televize a pro vysílání zámořských televizních kanálů.“

„BBC porušila požadavek, aby zprávy byly pravdivé a spravedlivé. Namísto toho poškodily národní zájmy Číny, podkopaly čínskou národní jednotu a nesplnily podmínky pro vysílání ze zámoří. Státní správa rozhlasu a televize neumožňuje BBC World News nadále v Číně vysílat. Žádosti o vysílání nebudou přijaty ani v novém roce,“ uvádí Sin-chua.

Rozhodnutí Číny přichází týden poté, co britský mediální regulátor Ofcom zrušil licenci China Global Television Network (CGTN) pro vysílání ve Velké Británii. Vyšetřování sesterské stanice CCTV došlo k závěru, že licenci neoprávněně držela společnost Star China Media Ltd. Zákony o vysílání porušovalo také její napojení na čínskou komunistickou stranu.

Stanice BBC si Čínu na svou stranu nepřiklonila ani po uveřejnění obsáhlé investigativní zprávy z oblasti Sin-ťiangu. Ve znepokojivé reportáži promluvily bývalé ujgurské vězeňkyně, které barvitě popsaly masová znásilňování a mučení, která dle nich byla v táborech na denním pořádku. Čína kvůli těmto detenčním táborům, ve kterých má být uvězněn asi milion Ujgurů a dalších menšin, čelí mezinárodní kritice. Čína veškerá obvinění odmítá, podle ní jde o převýchovná zařízení a způsob boje proti terorismu a separatismu.

Detaily nehodící se reportáže najdete v článku:

Kanál BBC World News tak nadále není součástí balíčku televizních kanálů v Číně, zůstává však k dispozici v některých hotelech. Čínští televizní diváci uvedli, že kanál z jejich obrazovek již zmizel. Reportáže BBC o citlivých tématech už v minulosti trpěly nenadálými výpadky signálu, což mnozí považovali za záměrnou cenzuru.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučované