Hlavní obsah

Co nosíš na tváři, Louis Vuitton? Ikony luxusu přešly na výrobu roušek

Foto: Louis Vuitton

Takto vypadá rouška z výrobny značky Louis Vuitton.

Reklama

18. 4. 2020 11:12

Majitelé luxusních módních značek přecházejí na výrobu roušek. Jako první ohlásil iniciativu v boji proti koronaviru francouzský konglomerát LVMH, který vlastní miliardář Bernard Arnault.

Článek

Pod LVMH patří například Louis Vuitton, Dior nebo Burberry. A právě značka Louis Vuitton v rámci boje proti koronaviru zveřejnila na svém instagramovém profilu vzkaz: „Naše iniciativa poskytne potřebné ochranné pomůcky zdravotníkům v první linii. Děkujeme stovkám pracovníkům, kteří se dobrovolně rozhodli tyto masky vytvořit a podílejí se na boji proti této globální pandemii.“

Vedení Louise Vuittona navíc sdělilo, že vyrábí a daruje tisíce nemocničních plášťů pro šest pařížských nemocnic, které naléhavě potřebují ochranné pomůcky. Po několika týdnech boje proti koronaviru se k němu přidala další skupina značek původem z Francie s názvem Kering. Ta sdružuje značky Gucci, Yves Saint Laurent a mnoho dalších.

Foto: Louis Vuitton

Příspěvek značky Louis Vuitton na Instagramu.

Obě skupiny nejenže své provozy přeměnily na výrobny roušek, ale snaží se také zajišťovat francouzským zdravotníkům pomůcky z Číny. Například Kering odtud objednala tři miliony ochranných masek.

Gucci pak kromě roušek vyrábí také zdravotnické kombinézy. Podle informací, které vedení skupiny zveřejnilo, plánuje využít továrny v Itálii a dostat do oběhu více než milion kusů roušek a více než 50 tisíc ochranných kombinéz.

Kromě gigantů luxusu se podobné iniciativy účastní i dostupnější značky, jako je například Zara nebo Gap.

Ekonomická a marketingová záchrana

Přechod na výrobu ochranných pomůcek může pro značky znamenat plus hned v několika aspektech. Jedním z nich je samozřejmě marketingová stránka a propagace. Zájem o současnou situaci a chuť bojovat proti šíření viru zaznamenává u zákazníků body navíc. Šití zdravotnických pomůcek však může firmy, které v současné době přicházejí o miliony, podpořit také z ekonomické stránky. Zaměstnanci mohou chodit do práce a udrží svá místa i příjem. To samé platí pro společnost, která utrží alespoň nějaký zisk.

Dalším podstatným a zároveň kladným bodem je, že značky s přechodem na výrobu zdravotnických pomůcek zároveň získávají status potřebné společnosti, která smí fungovat i v krizové době. Například americká vláda zavedla opatření, podle kterého firmy, vyrábějící nedostatkové pomůcky, dostávají státní podporu. Ta pak firmě umožní platit své běžné výdaje, zaměstnance nebo nájemné.

Antibakteriální gel

Konglomerát LVMH navíc už minulý měsíc ohlásil, že na nějakou dobu přechází na výrobu dezinfekcí na ruce. Výrobce luxusního zboží ve svém vyjádření sdělil, že tím chce pomoci vyřešit celonárodní nedostatek antibakteriálních produktů. „Gely budou zdravotnickým úřadům doručeny zdarma,“ oznámila LVMH.

Podle posledních informací počet nakažených ve Francii překročil hranici 131 tisíc pacientů.

Sdílejte článek

Reklama

Doporučené