Hlavní obsah

Coca-Cola chce uvést na trh dva energetické nápoje. Monster se zlobí

19. 11. 2018

Coca-Cola chystá dva nové energetické nápoje. (Video: Oliver Sálus)

Nadnárodní gigant nápojového průmyslu Coca-Cola plánuje rozšířit svůj repertoár i na energetické nápoje. Uvedení dvou energetických nápojů na trh ale komplikuje spor se spojencem.

Článek

Coca-Cola Energy a Energy No Sugar, energetické drinky, jejichž uvedení na trh možná koliduje s partnerskou dohodou se společností Monster Energy. Coca-Cola je totiž akcionářem právě ve společnosti Monster, jehož hlavním výrobkem jsou energetické nápoje. Obě společnosti si podle svých vyjádření cení vzájemného vztahu, Monster i přesto podal návrh na rozhodčí řízení.

Přesné plánované složení nového nápoje zatím nebylo odtajněno, drink by ale měl obsahovat výtažek z guarany a další přírodně získané ingredience pro ještě větší přísun energie. Bude dostupný také bez cukru.

Občas narazíte na smluvní bariéry

Výkonný ředitel Coca-Coly James Quincey tlačí na agresivní růst firmy. „Cola chce působit všude, kde jen bude moci,” uvedl plány svého nadřízeného Duane Stanford, výkonný ředitel nápojového oddělení. „Když tohle děláte, občas narazíte na smluvní bariéry.”

Sektor energetických nápojů je rychle rostoucí odvětví v nápojovém průmyslu. Je také velmi profitabilní, protože zákazníci jsou obvykle ochotni zaplatit větší ceny za energetický nápoj než za tzv. soft drink.

A Cola tento trend rozpoznala už v roce 2014, kdy se spojila s Monsterem. Coca-Cola vlastní necelých 19 procent společnosti Monster. Od té doby se ale sektor vyvinul, a tak podle Stanforda je tato situace logickou expanzí Coly.

„Prakticky každá nápojová kategorie začíná experimentovat s plným využitím energetických přísad,” dodává. To tedy znamená, že společnostem zaměřujícím se primárně na výrobu energetických nápojů rostou nové konkurence i na poli soft drinků. Lidé, kteří v obchodech nehledají energetické nápoje, tak mnohdy přesto prahnou po přísunu energie po vypití nápoje.

Souboj s Red Bullem a Monsterem

Cola může využít svého silného postavení na trhu a rychle získat zákazníky, kteří v obchodech nesáhnou pro Monster nebo Red Bull. Pokud by to bylo chápáno tímto způsobem, nestaly by se nové nápoje Coca-Coly konkurentem, nýbrž komplementem Monsteru. V tomto případě by tak rozhodčí řízení mělo dopadnout dobře pro Coca-Colu a umožnit uvedení produktu na trh.

Cola ale necílí svou expanzi jen na pole energetických nápojů. Během letošního roku akvizovala britský kávový řetězec Costa Coffee za 5,1 miliardy dolarů. O několik týdnů později Cola oznámila plány na převzetí velkého vlivu ve společnosti Body Armor, která se zabývá výrobou nápojů pro sportovce. Touto cestou bude moci společnost konkurovat značce Gatorade, jejímž partnerem je konkurenční PepsiCo.

Doporučujeme

Reklama