Hlavní obsah

Cvičme v rytme pro 21. století. Tělocvična na něj vybrala miliony

Rozhovor o úspěchu na HitHitu se zakladatelem Železné Koule Michalem Vrátným.Video: Anita Plasová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Roky se k tomu odhodlávali, ale až koronakrize donutila Železnou Kouli cvičit online. Peníze na novou platformu sehnali rekordně rychle, milion se jim sešel za 3 hodiny a 40 minut a peníze přibývají dál.

Článek

Fitness Železná Koule funguje v Praze a dalších třech městech už deset let, za tu dobu si vybudovalo silnou fanouškovskou základnu, která nyní ukázala svou sílu. Když ji trenéři požádali o pomoc s výběrem financí na online koučink, studenti nezaháleli a původně potřebnou částku 555 555 korun vybrali za 68 minut.

Milion za pár hodin? Velký akt důvěry.

První milion naskočil o pár hodin později, a oblíbená tělocvična tak na HitHitu předstihla úspěch zlínského podnikatele s obuví Vasky.

„Po dvou dnech máme asi 630 přispěvatelů. Myslím si, že to není výsledek jen této kampaně, ale je to výsledek toho, že jsme se o naši komunitu starali deset let a nikdy jsme nepřišli s žádným produktem nebo službou, které by byly průměrné nebo podprůměrné. Takže je to velký akt důvěry,“ popisuje Michal Vrátný, zakladatel Železné Koule, s díky všem přispěvatelům.

Právě po online výuce Železné Koule byla poptávka už delší dobu, od lidí, kteří žijí v jiných městech nebo těch, co často cestují za prací. Zakladatel tělocvičny se tomu dlouho bránil, donutily ho až epidemie covidu-19 a zavřená sportoviště.

„Já jsem k tomu byl vždy spíš skeptický, protože jsem nevěřil, že dokážeme dodat stejnou kvalitu, jako jsme schopní to dělat v offline. A pak nám na začátku března zavřeli tělocvičnu, takže nám nezbylo nic jiného než tréninky přesunout do onlinu. V podstatě jsme překlopili principy, které používáme v offline prostředí. Klademe velký důraz na podrobnou instruktáž, tréninkové plány, unikátní je platforma, na které to poběží,“ vysvětluje Vrátný.

Další peníze půjdou do aplikace

První metu crowdfundingové kampaně na HitHitu splnili rychle, na řadu tedy přišla meta číslo dvě – vybrat tři miliony korun na aplikaci, která by zprostředkování online výuky zjednodušila.

„Vybrané peníze chceme věnovat na vývoj platformy a aplikace a zaplatíme tím všechny lidi, co na tom pracují. Ať už lidi, kteří produkují videa, nebo naše trenéry, kteří připravují tréninkové plány,“ dodává Michal Vrátný.

Online výuka bude sice na nové platformě a s novým obsahem, základ už ale se studenty několik měsíců testují. Překvapením bylo, že výsledky byly ještě lepší než v případě klasického cvičení v tělocvičně.

Pro trenéry a vedení Železné Koule je zároveň online cvičení skvělý způsob, jak získat alespoň část financí. Sportoviště byla v průběhu roku několikrát zavřená či omezená. Tým Železné Koule na to zareagoval výrazným snížením platů všech pracovníků a zavedením přísných opatření, dokonce přísnějších, než nařídila vláda.

„Asi nepotřebujete vládu, aby vám řekla, že si máte zapnout bezpečnostní pás. Když jsme sledovali ta čísla, tak jsme se rozhodli tělocvičnu neotvírat hlavně z tohoto důvodu. Cítíme zodpovědnost za naše trenéry, kteří na Vánoce budou chtít jet za svými rodiči. A cítíme zodpovědnost i vůči našim studentům,“ vysvětluje Vrátný, proč se tělocvičnu rozhodl neotevřít, i když to bylo možné.

Konec Železné Koule? Naopak.

Železná Koule také pro překlenutí náročné situace využila v rámci druhé vlny epidemie podporu Covid Nájemné. Online tréninky a široká, podporující komunita studentů ale pomohla nejvíc.

„Jsme na tom určitě líp, než jsme byli před rokem, je to ale souhra událostí. Určitě naše online tréninky mají velký úspěch a je to pro nás velký posun i z hlediska finančního. Těch faktorů je ale víc. Přes léto jsme měli velký příliv lidí. Přijali jsme také spoustu lidí, kteří s námi na těchto projektech spolupracují,“ dodává Michal Vrátný.

Konec oblíbené pražské tělocvičny tak prý rozhodně nehrozí, naopak. Železná Koule se rozhodla neuhnout ze svého původního plánu a v březnu příštího roku otevře třetí pražskou pobočku, tentokrát ve Strašnicích.

Reklama

Doporučované