Hlavní obsah

Dopravní podnik začal využívat novou halu pro ošetření tramvají

Foto: Seznam Zprávy

.

Reklama

Brněnský dopravní podnik začal využívat novou halu denního ošetření a očisty tramvají v pisárecké vozovně. Díky tomu, že jsou v ní dvě koleje, se dvojnásobně zrychlí pohyb vozidel při večerním příjezdu do vozovny.

Článek

„Zároveň jsou zde nejmodernější technologie a součástí bude i diagnostika technického stavu vozidla,“ řekl při představení haly generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Hala je součástí druhé etapy modernizace vozovny, která stojí včetně projektu zhruba 420 milionů korun. V plánu je stavba nové myčky ve staré hale a zastřešení kolejiště mezi starou a novou halou.

Nová hala umožní zároveň prohlédnout tramvaj zespodu, seshora, zkontrolovat interiér a také vnitřek vydezinfikovat a vyčistit. „Ošetření trvá zhruba dvě minuty. Když se tramvaje sjížděly večer ve dvou vlnách do vozovny, zůstávaly stát ve frontě za sebou. Řidič tak přijel ze směny a ještě třeba půl hodiny čekal, než k očistě dojel. Nyní bude proces rychlejší,“ popsal Havránek. Každý den musí ošetření absolvovat 130 vozů.

Hala je směrem do ulice Hlinky unikátní i tím, že pohlcuje velkou část hluku z projíždějících tramvají na lince 1. „Stěna je navíc udělaná architektonicky tak, aby byla hezká a v noci může být nasvícená různými barvami,“ řekl Havránek.

Celá druhá etapa má být hotova do konce letošního srpna, nová myčka by tak měla začít fungovat během září.

Hala má podle studie také velmi dobrou akustiku, řekl Havránek. „Když zakryjeme kanály pro prohlídku tramvají, můžeme tu udělat koncert až pro 1500 lidí. Až skončí veškerá opatření a bude to možné, rádi bychom nějaký uspořádali,“ řekl Havránek.

V Pisárkách je v projektové přípravě také třetí etapa, která zahrnuje smyčku u zastávky Lipová včetně nástupišť, podchodů a přístupových tras k plánované multifunkční hale na výstavišti. Závěrečná čtvrtá etapa bude zahrnovat kompletní zastřešení kolejiště, kde jsou tramvaje odstavené. „Kvůli tomu, že jsme v blízkosti Svratky, je zde hlavně větší vlhkost a evidujeme zde více závad na elektroinstalaci než u tramvají v Medlánkách,“ řekl Havránek.

Pisárecká vozovna je nestarší dosud fungující z brněnských vozoven, existovala již v 19. století, když v Brně začala jezdit koňská tramvaj.

Reklama

Doporučované