Hlavní obsah

DS pro manažery: Kombinuje výrazný design s ekonomickým a ekologickým provozem

Foto: DS Automobiles

DS7 Crossback

Reklama

„Plug-in hybridní pohon má tak nízké emise, že splňuje podmínky pražského magistrátu, pro parkování na všech zónách kdykoli a bezplatně,“ pochvaluje si Jan Pudil jednu z výhod svého nového vozu.

Článek

Nejlepší auta jsou ta, která vás podrží v každé životní situaci. Jsou dostatečně reprezentativní, když jedete na obchodní schůzku, ale zároveň si poradí i v náročnějším terénu, když vyrazíte na výlet s rodinou. A navíc mají minimální spotřebu a jsou šetrná k životnímu prostředí. Jan Pudil takový vůz našel – je to DS7 Crossback se šetrným plug-in hybridním pohonem.

Foto: Věra Křeháčková

Jan Pudil a DS7 Crossback E-TENSE 4x4

„Není to první DS u nás v rodině. Dcera už nějakou dobu spokojeně jezdí menším modelem DS3 Crossback,“ vysvětluje Jan Pudil, proč se rozhodl pro DS, prémiovou značku francouzské skupiny PSA. Vozy této značky mají elegantní, ale výrazný design, který budí zájem okolí. „Často se stane, že se po autu lidé otáčejí, zajímá je, co je to za neobvyklou značku. Zaujme výrazná maska chladiče, ale také velmi tichý chod motoru a komfortní podvozek. Nezaměnitelný je pak vzhled interiéru i grafiky palubních počítačů, který je inspirován tvarem diamantů,“ popisuje majitel.

Foto: Věra Křeháčková

Jan Pudil a DS7 Crossback E-TENSE 4x4

Pochvaluje si také drobné vychytávky, s nimiž je i krátká jízda mnohem pohodlnější: „Velmi příjemná jsou masážní a vyhřívaná sedadla, ty teď v zimě ocením každý den. Na schůzky v centru města už navíc nemusím taxíkem, protože díky DS7 s plug-in hybridním pohonem nemusím řešit parkování. Díky nízkým emisím CO2 lze s DS7 s plug-in hybridním pohonem parkovat kdekoli na modrých a fialových zónách neomezeně. A to se mi náramně hodí, protože mám ve správě nemovitosti v různých částech Prahy a nemusím tak řešit problematiku parkování“.

Foto: DS Automobiles

Interiér DS7 Crossback E-TENSE 4x4

Se spotřebou 3 litry na 100 kilometrů

Auto má na čistou elektřinu dojezd 50 kilometrů, což bohatě stačí na cestu do práce i z práce a přes noc se pak zase dobije. „Když jedete někam dál, po vybití baterie funguje jako klasický hybrid, takže kombinuje elektromotor s klasickým benzinovým motorem. Moje průměrná spotřeba tak je 3 litry na 100 kilometrů, přičemž vůz lze dobíjet i z běžné domácí sítě,“ říká Jan Pudil. Zatímco jemu se líbí ekonomický provoz, jeho dcera, která v Anglii studuje biologii, oceňuje ekologický aspekt a šetrný přístup k životnímu prostředí.

Foto: Věra Křeháčková

DS7 Crossback E-TENSE 4x4 v barvě modrá Encre

DS7 Crossback je zároveň čtyřkolka. To Pudilovi vítají zejména o víkendech. Pravidelně totiž jezdí do přírody na Horní Mísečky, což zvlášť v zimě není úplně snadná cesta. „Byl jsem zvědavý, jak se DS7, a hlavně její šetrný pohon, zachová při převýšení 400 metrů, když mrzne, a navíc jste v zóně národního parku, kde se nesmí solit. Zvládla to perfektně a tam, kde auta většinou potřebují řetězy, si poradila i bez nich. Na odlehlém parkovišti jsem pak ještě testoval brzdy a driftování, vše na jedničku,“ směje se Jan Pudil.

Foto: Věra Křeháčková

12-ti palcová obrazovka s přehledným infotainmentem

Ideální volba mezi alternativními pohony

Také v horách ocení kombinaci elektro a klasického pohonu. „Nejsou tu tak časté veřejné nabíječky, a tak bych vůz neměl kde dobít. Obecně si myslím, že česká infrastruktura ještě není na čisté elektromobily připravená, proto se plug-in zdá být ideální volbou,“ myslí si Jan Pudil. Pokud se na horách nedá nabíjet a pokud si přičteme ještě velký mráz, stoupá spotřeba na 8 litrů za 100 kilometrů, což je podle Pudila na tak velké auto pořád velmi příjemné. Oproti klasické čtyřkolce se totiž DS7 Crossback většinu času chová jako dvoukolka a sám si určuje, kdy je lepší přepnout na pohon všech čtyř kol.

Foto: Věra Křeháčková

Jan Pudil a DS7 Crossback E-TENSE 4x4

Nenechá řidiče usnout za volantem

Ať už na cestě za prací, nebo na výlet podrží vůz DS7 řidiče i na dlouhých cestách. „Má velmi zajímavé bezpečnostní prvky. Kromě adaptivního tempomatu má ještě funkci asistenta pro jízdu v pruzích, který vás nenechá vybočit, i když byste náhodou na chvíli přestali dávat pozor. Na volantu má také dvě kamerky, které sledují vaše zornice a díky tomu poznají mikrospánek a včas vás upozorní. Příjemným bonusem pak je ještě asistent parkování, který skenuje okolí a sám zaparkuje,“ vypráví nadšeně Jan Pudil.

Toto je sponzorovaný text tvořený ve spolupráci se zadavatelem. Článek nevytváří redakce Seznam Zprávy.

Doporučované