Hlavní obsah

EET nebo registr DPH více než dvě hodiny nefungovaly správně. Systémy měly výpadek

28. 2. 2019

Výpadek se stal ve Státní pokladně Centrum sdílených služeb, kde se zpracovávají například informace z EET.

Více než dvě hodiny vypadával registr DPH i elektronická evidence tržeb. Technici zjišťují, v čem byl problém.

Článek

Hned několik on-line státních služeb ve čtvrtek dopoledne přestalo řádně fungovat. Šlo o registr DPH, elektronické podání pro Finanční správu, kontrolní hlášení a registr k DPH. Nereagovaly ani servery v elektronické evidenci tržeb.

Poukázal na to na sociální sítích portál Hlídač státu, který nepřetržitě monitoruje rychlost odezvy státních internetových služeb, i samotná Finanční správa.

„Z důvodu havárie u dodavatele technického řešení dochází k dočasným výpadkům Daňového portálu a dočasně může být omezen příjem tržeb v systému EET,“ stojí ve varování od Finanční správy, které se objevilo na sociálních sítích.

Chvíli po poledni pak Finanční správa informovala, že systémy už fungují. Výpadek systému trval více než dvě hodiny. Začal chvíli před devátou hodinou ranní a obnovit se jej podařilo až půl hodiny před polednem.

Jde přitom o služby, které pro stát zajišťuje Státní pokladna Centrum sdílených služeb.

„Už je to v pořádku a teď zjišťujeme, kde se stal problém,“ řekl Seznamu její pracovník Alan Stonawski. Podle něj došlo k potíži s konektivitou. Problém tedy mohl být například ve špatném datovém toku v kabelech. Konkrétní důvod poruchy se hledá.

Podle Michala Bláhy, IT experta a provozovatele portálu Hlídač státu, jde o problém v samotné infrastruktuře systému. Může jít například o poškozený router nebo jiné zařízení.

Doporučujeme