Hlavní obsah

Anime překvapilo, nový film krátce po uvedení do kin hlásí rekordní tržby

Foto: Hiroshi-Mori-Stock, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Nebývalý zájem o nový film Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle ukazuje rostoucí oblibu japonské animované tvorby. Během prvních devíti dnů se snímek stal nejúspěšnějším tohoto druhu v USA.

Článek

Japonský filmový žánr anime překvapivě ovládl americká kina. Nový snímek Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle z chystané závěrečné trilogie Infinity Castle za prvních devět dní od uvedení do amerických kin utržil 104,73 milionu dolarů tedy více než dvě miliardy korun.

Novinka tak v počtu diváků předběhla například i čtvrtý díl populární série V zajetí démonů. Snímek je adaptací tzv. mangy (druh japonského komiksu) Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba od japonského autora vystupujícího pod pseudonymem Koyoharu Gotouge. Příběh je rozdělen do několika tzv. oblouků, přičemž Infinity Castle je ten předposlední. Předchozí dějové oblouky byly zpracované jako seriál nebo filmy.

Hlavním hrdinou je Tanjiro Kamado, který bojuje proti démonům. Jako jediný totiž přežil jejich útok na svou rodinu. Chce pomstít své příbuzné a také vyléčit svou sestru Nezuko, z níž se stal démon. Snímek se věnuje vyvrcholení bitvy mezi tzv. Demon Slayer Corps (Sbor zabijáků démonů) a králem démonů Muzanem Kibutsujim.

Japonské překvapení

Paul Dergarabedian, analytik a vedoucí oddělení tržních trendů v americké společnosti Comscore, pro CNN uvedl, že snímku považuje za „překvapivý hit“. „Že tento film bude dominovat (domácím pokladnám), to podle mě nikdo nemohl předvídat.“

Demon Slayer se už v pátek stal nejvýdělečnějším anime v USA, jak upozorňuje CNN, když překonal Pokémon: První film z roku 1999. Ten během úvodního víkendu vydělal „pouhých“ 31 milionů dolarů, kdežto novinka distribuovaná společností Crunchyroll (streamovací platforma s anime), jež patří pod japonskou společnost Sony, vydělala během prvního dne 33 milionů dolarů. Celosvětově podle portálu Box Office Mojo nový anime snímek už pokořil hranici 555 milionů dolarů.

Zájem o anime roste

Podle květnové studie Crunchyroll a National Research Group (NRG) je 54 procent generace Z (lidé narození mezi lety 1997 a 2012) fanoušky žánru anime. Data ze studie Vox Media a Polygon zas ukazují, že 42 procent americké generace Z sleduje anime zhruba jednou týdně. Mezi populární anime filmy v Česku patří zejména tvorba Hajaa Mijazakiho - Cesta do fantazie či Princezna Mononoke.

Streamovací hudební a podcastová platforma Spotify také v červenci hlásila výrazné zvýšení poslechu anime hudby. Mezi lety 2021 až 2024 došlo celosvětově k 395procentnímu nárůstu. Mluvčí společnosti Spotify pro BBC uvedl, že téměř 70 procent celosvětové „spotřeby“ anime hudby tvoří uživatelé mladší 29 let.

„Myslím, že vedoucí studií a kin by měli být velmi spokojení, pokud se z toho stane trend namísto odchylky od normálu. Přibyla by tak další kategorie filmů do nabídky potenciálního obsahu, který se může promítat na velkém plátně,“ okomentoval úspěšné uvedení snímku Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba Infinity Castle do kin Paul Dergarabedian.

Související témata:

Doporučované