Hlavní obsah

Bezděčínská spojka získala zelenou, stavět se má od roku 2028

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Bezděčínská spojka má usnadnit cestování mezi Prahou a severovýchodem Čech. Stavba nové dvoukolejky u Mladé Boleslavi získala klíčové povolení a začít by mohla v roce 2028.

Článek

Stavba takzvané Bezděčínské spojky, tedy nové dvoukolejné železniční trati, která má propojit výhybnu Bezděčín se stanicí Mladá Boleslav město, získala souhlasné stanovisko k posouzení vlivů na životní prostředí (EIA). Informoval o tom dnes server Zdopravy.cz. Díky souhlasnému stanovisku EIA se podle něj mohou přípravy posunout do další fáze. Se zahájením výstavby tohoto šestikilometrového úseku Správa železnic počítá v roce 2028, uvedl server.

Bezděčínská spojka má zrychlit vlakové spojení Prahy, Mladé Boleslavi a severovýchodu Čech a zpřístupnit centrum Mladé Boleslavi. Bezděčínská spojka je vedena z trati Nymburk – Mladá Boleslav. U výhybny Bezděčín se má odpojit a vést podél dálnice D10. Součástí nové dvoukolejné trati má být i nová stanice Mladá Boleslav východ. Před dvěma lety se počítalo s tím, že stavba vyjde asi na 6,7 miliardy korun.

Město Mladá Boleslav podle serveru navrhovalo snížení rychlosti a zmenšení poloměru oblouku, a to kvůli obavám z hluku.

„Nabízená varianta zmenšení poloměru oblouku je nevyhovující rovněž z několika dalších aspektů, jako je mimo jiné snížení rychlosti průjezdu obloukem a zvýšení jízdních dob, a to zejména v širším kontextu řešení dopravního napojení Praha-Liberec, k čemuž je nutné přistupovat tak, aby byla vytvořena opravdu rovnocenná alternativa dopravního napojení oproti silniční dopravě ve smyslu dostatečné atraktivnosti pro cestující, případně přepravu nákladu,“ citoval server dokument.

Na úseku budou moci vlaky jet nejvýš 160 kilometrů v hodině, uvedl web. Trať nejprve nebude mít troleje, pro jejich instalaci v budoucnu ale bude připravená. Správa železnic to vysvětluje tím, že ani navazující úseky zatím nejsou elektrizované, napsal server Zdopravy.cz.

Správa železnic pracuje také na projektu Všejanské spojky, která má zrychlit železniční dopravu mezi Prahou a Mladou Boleslaví. Stavět by se mělo začít v roce 2030, náklady se odhadují na 9,5 miliardy korun.

Doporučované