Hlavní obsah

První rychlovlaky budou jezdit v Česku do deseti let… když vyjde rozpočet

Foto: chuyuss, Shutterstock.com

Na tomto místě zítra v 10:30 sledujte debatu odborníků k vysokorychlostním tratím (VRT).

Vysokorychlostní tratě by měly v následujících několika letech posílit českou dopravní infrastrukturu. Jak její výstavbu ovlivní současná politická situace a hrozící rozpočtové provizorium?

Článek

V Česku běží přípravy na výstavbu vysokorychlostních tratí. Ty umožní vlakům jízdu v rychlosti až 320 km v hodině. Například z Prahy do Brna se bude možné dopravit za pouhou hodinu.

Zároveň dojde k napojení na evropskou železniční síť, usnadní se tedy i cestování do okolních zemí. Například z Prahy do Vídně potrvá cesta zhruba dvě hodiny.

První ucelený úsek by se měl zprovoznit do roku 2035. Financování rozvoje dopravní infrastruktury však závisí na rozpočtu Ministerstva dopravy, respektive Státního fondu dopravní infrastruktury. Po sněmovních volbách hrozí, že dojde k rozpočtovému provizoriu, které by se mohlo podepsat i na projektu rychlovlaků.

Pozvání do pořadu Byznys Club, který se budoucnosti železniční dopravy věnuju, přijali vedoucí ateliéru dopravního plánování ve společnosti Valbek Andrea Plíšková, dále ředitel Odboru přípravy staveb Správy železnic Pavel Paidar a náměstek pro dopravu Libereckého kraje Jan Sviták. Tématem diskuze bude právě budoucnost financování výstavby vysokorychlostních tratí na našem území.

Partnerem Byznys Clubu je Svaz podnikatelů ve stavebnictví

Doporučované