Článek
Významný nárůst počtu uživatelů i předplatitelů, vyšší tržby i zisk. Platforma Duolingo vydala pozitivní výsledky za letošní druhý kvartál.
Celkové tržby společnosti, která umožňuje lidem po celém světě učit se cizí jazyky skrze mobilní aplikaci, vzrostly o 41 procent. Hned po představení výsledků akcie firmy vzrostly po středečním uzavření burzy o 29 procent a i po zahájení čtvrtečního obchodování si většinu tohoto růstu udržely. Z pohledu tržní kapitalizace společnosti, tedy její hodnoty, to znamená skok o téměř pět miliard dolarů na 20 miliard dolarů.
Podle něj zůstává zájem o služby firmy silný, navíc zaznamenala pozitivní reakce na nově představené produkty jako například Energy mechanismus, který nahrazuje dosavadní systém srdíček. Ta se strhávala za každou učiněnou chybu v jazykových cvičeních a při jejich vyčerpání, které mohlo přijít i uprostřed rozdělané lekce, musel uživatel počkat na jejich obnovu.
Podle společnosti tak hlavně nováčci o potřebná srdíčka přišli příliš brzy. Duolingo proto věří, že nový systém uživatelům pomůže s udržením motivace. Srdíčka nahradila „baterie“, která se v průběhu lekce může dobíjet, pokud uživatel odpovídá správně.
Útok na miliardové tržby
Podle odhadů společnosti se budou tržby za letošní rok pohybovat na hodnotě lehce přes jednu miliardu dolarů, analytici podle agentury Reuters odhadují hodnotu 996,6 milionu dolarů. Za druhý kvartál společnost hlásí tržby lehce přes 253 milionů dolarů a výrazně stoupl i čistý zisk firmy. Ten činil necelých 45 milionů dolarů, meziročně byl téměř dvojnásobný. Na následující kvartál firma predikuje další zvýšení tržeb.
Počet denně aktivních uživatelů vzrostl o 40 procent, a to téměř o 13 milionů na celkových 47,7 milionů uživatelů. „Věříme, že jsme stále teprve na začátku naší cesty k nárůstu počtu uživatelů,“ uvedl spoluzakladatel a generální ředitel firmy Luis von Ahn. Počet předplatitelů vzrostl na téměř 11 milionů, loni jich společnost měla ve stejném období 8 milionů.
V lednu například platforma spustila pro své předplatitele nový nástroj videohovorů s podporou umělé inteligence pro androidové uživatele a navýšila počet jazykových kurzů, u kterých ji lze využít. Náklady na tuto službu se podařilo držet níž, než se původně předpokládalo.
„Náklady na využívání nástrojů umělé inteligence se výrazně snížily. Lepší výsledky zaznamenaly také reklamy; reklamy sice netvoří významnou část našeho podnikání, ale ukázalo se, že také přispěly k mírnému zvýšení marže,“ uvedl pro agenturu Reuters finanční ředitel Matt Skaruppa.
Duolingo plánuje i další změny. Spolu s výsledky hospodaření oznámilo i převzetí vývojářského týmu britské společnosti NextBeat. Firma zaměřující se na herní hudbu vyvíjí mobilní hru BeatStar. Duolingo akvizici vysvětluje snahou posílit herní prvky výuky cizích jazyků ve své aplikaci.