Hlavní obsah

Dušičkový sortiment letos převážně zlevnil, nejvíce svíčky ve skle

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Dušičkový sortiment, kam patří například hřbitovní svíčky či živé nebo umělé květiny, letos oproti minulému roku zlevní. Cena svíčky ve skleněné lampě klesla téměř o pětinu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Sortiment k Dušičkám je letos podle analýzy společnosti Česká distribuční převážně levnější než loni. Třeba cena hřbitovní svíčky ve skleněné lampě klesla téměř o pětinu na průměrně 35,22 koruny. Analýzu akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců v ČR v úterý Česká distribuční poskytla ČTK. Průměrná sleva na dušičkové zboží podle ní činí deset procent, loni to bylo 15 procent. Dušičky, které se připomínají 2. listopadu, tento rok připadají na neděli.

Za dekoraci z umělých květin, která letos stojí průměrně 101,25 koruny, Češi proti loňsku utratí o desetinu méně. Vazba ze živých květin, chryzantém či vřesu zlevnila o osm procent na 68,33 koruny. Naopak hřbitovní svíčka v plastovém obalu podle analýzy mírně podražila, a to o tři procenta na 17,88 koruny. Analýzu Česká distribuční udělala tento měsíc.

Útraty Čechů za květiny loni meziročně vzrostly o 1,8 miliardy korun na rekordních 18,14 miliardy korun. Podíl na tom měly vyšší spotřebitelské ceny i zvýšení sazby DPH. Průměrná roční útrata za květiny v roce 2024 činila 1664 korun na osobu, předloni dosáhla 1570 korun, vyplývá ze statistik Svazu květinářů a floristů ČR.

Společnost Česká distribuční patří pod skupinu Vltava Labe Media. Do poštovních schránek doručuje zásilky, reklamní tiskoviny nebo drobné reklamní předměty. Uvádí o sobě, že ročně rozveze asi 1,6 miliardy letáků, čímž týdně osloví zhruba 4,1 milionu domácností.

Doporučované