Hlavní obsah

Čínský e-shop Pandabuy prodával padělky. Dočkal se razie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Na každý nový článek vám budeme posílat upozornění do emailu.

Foto: Seznam Zprávy

Úvodní stránka čínského e-shopu Pandabuy

Reklama

Čínský e-shop Pandabuy, který nabízí falešné značkové zboží, se stal terčem razie ze strany čínských úřadů kvůli podezření z distribuce padělaných bot, oblečení a hodinek.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Začátkem tohoto měsíce čínské úřady provedly razii v kancelářích společnosti Pandabuy v Čang-čou a v několika skladech a zabavily zboží. Společnost čelí obvinění, že masivně distribuuje padělky zboží, uvedla agentura Bloomberg.

Pandabuy se označuje za „nákupního agenta“, společnost funguje jako prostředník, který poskytuje prodejní platformu a služby, což potvrzuje i Veronika Blablová, analytička Asociace pro mezinárodní otázky.

„Čeští zákazníci nejčastěji znají Temu a Shein. Svým obchodním modelem má Pandabuy blíže právě k Temu, jelikož funguje také jako prostředník mezi výrobci produktů a koncovými zákazníky, a tudíž se stará o prodej produktů přes webovou stránku, jejich propagaci a dopravu,“ odpověděla na dotaz SZ Byznys Blablová. „Kromě toho internetový obchod určuje i ceny produktů, což může znamenat velmi tristní podmínky pro jednotlivé výrobce.“

Blablová si myslí, že se každá platforma, od Temu po Shein, vypořádává s různými obviněními, ať už to je porušování lidských a pracovních práv, nebo dopadů na životní prostředí. „V případě Pandabuy jde hlavně o porušování duševního vlastnictví a vyrábění padělků od různých světových značek,“ dodává analytička.

Uvedla, že mohou být tyto platformy hrozbou i pro soukromí dat uživatelů. „Analýzy uvádějí, že Shein i Temu mají ve svých aplikacích skrytý spyware, který umožňuje sbírat informace o uživatelích,“ dodává. Potíže má i konkurent Temu, kterým se zabývá i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost.

Mezi držiteli práv zapojenými do vyšetřování Pandabuy figurují společnosti Nike, Adidas a Supreme, uvedly důvěryhodné zdroje Bloombergu. Pozoruhodný je i obrovský nárůst popularity Pandabuy, který vyplývá z aplikace Google Trends.

„Jejich agresivní marketing pomohl zvýšit poptávku mezi mladými Brity po luxusních produktech,“ uvedl pro Bloomberg Alastair Gray, ředitel Mezinárodního sdružení pro ochranné známky (International Trademark Association).

Pandabuy podporuje dle Graye videa „panda haul“ společně s poskytováním slevových kódů šířených influencery. Termínem „panda haul“ se myslí chlubení se úlovky koupenými přes Pandabuy.

@frickinalexnguyen

I finally caved in with a 6kg Pandabuy haul. It was only right I had to cop something for the one time with all this hype. 😮‍💨

♬ original sound - Alex Nguyen

Reklama

Doporučované