Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Někdejší akcionáři PPF Group Ladislav Bartoníček a Jean-Pascal Duvieusart pokračují v investicích do startupů. Prostřednictvím společné skupiny BD Partners se zúčastnili počátečního investičního kola do česko-britského startupu Trifft Loyalty, který chce vydělávat na věrnostních programech.
Trifft Loyalty uzavřel tzv. preseed kolo (počáteční fáze života startupu) ve výši 410 tisíc liber (11,6 milionu korun), které vedli čeští investoři Lighthouse Ventures za účasti BD Partners, Gi21 Capital a Koopeo. Startup, založený bývalými manažery z Google, Grouponu a Exponea (nyní Bloomreach), se zaměřuje na vytváření věrnostních programů pro střední a velké značky.
„Trifft nás přesvědčil tím, že řeší zásadní změnu v tom, jak značky přemýšlejí o loajalitě zákazníků, od transakčních programů k emocionálním vztahům,“ uvedl pro SZ Byznys investiční manažer BD Partners Barna Benyo. Podle něj většina stávajících řešení je buď příliš rigidní, složitá, nebo vyžaduje náročnou technickou integraci.
Investice do Trifft je další v řadě poté, co Bartoníček a Duvieusart v září 2023 prodali své podíly v PPF Group Renátě Kellnerové a její rodině. Oba se významně podíleli na budování skupiny PPF a patřili k nejbližším spolupracovníkům zesnulého Petra Kellnera.
BD Partners má v portfoliu přes dvacítku startupů a má v nich zainvestováno asi půl miliardy korun. Primárně se zaměřuje na evropské společnosti ve fázi generování příjmů s vlastním duševním vlastnictvím a rychlým růstem, přičemž se vyhýbá kapitálově náročným podnikům.
Pět desítek zaměstnanců a Amerika
Trifft se odlišuje od tradičních věrnostních programů tím, že místo jednoduchého „utratíš-dostaneš“ modelu využívá behaviorální data jako doporučení, recenze nebo frekvenci návštěv. Společnost byla založena v roce 2024.
Platforma již podporuje značky jako Marks & Spencer, Loake Shoemakers či největšího britského provozovatele restaurací Big Table Group, přičemž ten dokázal během 45 dnů zvýšit průměrnou roční frekvenci návštěv z 1,2 na 1,7 návštěvy, což představuje 42% nárůst.
Klíčovými faktory, které přesvědčily BD Partners k investici, byly podle Benyo tři hlavní věci: škálovatelnost platformy, mezinárodní ambice a pragmatická integrace umělé inteligence. „Trifft platforma je postavena pro globální škálování, je kompletně v cloudu, modulární a vysoce adaptabilní na různá odvětví a geografie,“ zdůrazňuje manažer. Startup plánuje využít získané peníze k rozšíření týmu na 50 zaměstnanců do konce roku 2025 a k přípravě vstupu na americký trh.
Pro Bartoníčka a Duvieusart jsou startupy relativně nová oblast, jelikož v PPF Group se pod vedením Kellnera zaměřovali hlavně na velké akvizice v tradičních sektorech, jako jsou telekomunikace, finanční služby či nemovitosti.