Hlavní obsah

Twitter se chtěl podělit o zisky z reklamy. Pořád není jasné, jak to udělá

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Majitel sociální sítě Twitter Elon Musk na začátku měsíce oznámil, že se bude dělit o zisky z reklam s uživateli, ale jen s těmi, kteří mají předplatné s ověřením. Ani po dvou týdnech není jasné, jak to myslel.

Článek

Elon Musk na začátku února ve svém tweetu oznámil další inovaci sociální sítě Twitter. Tentokrát plánuje finančně odměňovat své aktivní uživatele. Nicméně jen ty, kteří jsou ověření předplatitelé Twitter Blue – a platí tedy měsíčně osm dolarů, v případě majitelů zařízení od Apple dokonce ještě o tři dolary více.

Vydělávat si z reklam na ostatních sociálních sítích je poslední roky běžné, ale Twitter se k podobnému kroku po celou dobu od svého založení vyhýbal. Ačkoliv novinka o vyplácení influencerů zní lákavě a měla začít platit v den oznámení 3. února, stále není jasné, jak bude odměňování probíhat.

Standardně podle vzorů ostatních sociálních sítí by se dalo předpokládat, že bude záležet na počtu zobrazení a reakcí daného příspěvku. Ale o jaký podíl z výdělku z reklam v diskuzi se Twitter podělí, zatím není jasné, v mlze zůstává i forma jejich vyplácení nebo zda se to bude týkat automaticky všech předplatitelů Twitter Blue.

Musk se podle všeho pokouší nalákat další předplatitele, jelikož Twitter po jeho nástupu prochází obrovskými turbulencemi. I sám miliardář v jednom z nedávných tweetů přiznal, že poslední měsíce byly náročné. Reklama totiž patřila k hlavním příjmům internetové platformy, ale nyní spousta inzerentů z platformy odchází nebo alespoň snížili své útraty. Obávají se totiž Muskovy volnější politiky k tweetům s potenciálně nevhodným obsahem.

Uživatelé mají spoustu otázek, ale ještě častěji si z Muska na internetu utahují, neboť takový krok vnímají jako jeho další absurdní změnu sociální sítě.

Navíc si ověření uživatelé mohou vydělat tak malé sumy, že se jim ani nevrátí suma z předplatného – a podobný krok je pro ně prakticky zbytečný.

Reklama

Doporučované