Článek
Českou loterijní firmu čeká po sedmdesátém výročí založení velká změna. Firma místo názvu Sazka ponese jméno své mateřské společnosti Allwyn. Podle odborníků je jedním z důvodů pocit, že je značka na konci své životnosti. Na svém webu to píšou Hospodářské noviny.
„Přišel čas odpoutat se od tradice, která je sice dlouhá, ale i poznamenaná minulou dobou. Velké značky mají i své limity a my cítíme, že jsme na limit narazili, především co se týče modernosti a inovací,“ říká generální ředitel Sazky Aleš Veselý.
Společnost Allwyn, jejíž cílem je se stát světovou jedničkou v loterijní a herní zábavě, náleží do skupiny KKCG Karla Komárka. Vedle Sazky do ní patří také loterie ve Velké Británii, Řecku, Rakousku, Itálii nebo USA. Celá skupina expanduje, má nové globální partnerství s formulí 1 a stájí McLaren, a chceme najít víc synergií napříč našimi trhy. Proto je logické, aby se i Sazka omladila. Jsme přesvědčeni, že Allwyn nás na budoucnost připraví lépe,“ dodává Veselý.
Nově se jméno začne používat od konce ledna 2026. Změně se nevyhne ani žluté logo s koulemi, nově ho nahradí modernější vypouklé svítidlo s písmenem „A“. Jednotlivé hry jako Sportka nebo Eurojackpot se přejmenovávat nebudou.
„Klíčové teď bude, aby firma změnu dobře vysvětlila a zajistila, že služby budou dál fungovat tak, jak jsou zákazníci zvyklí. A pro zaměstnance je důležité cítit, že jsou součástí značky, která míří do světa, ne že o něco přicházejí,“ vysvětluje marketingová expertka Jana Zedníčková, která si uvědomuje, že změna známé tuzemské značky je velkým krokem a podle některých tak zmizí kousek českosti. Firma však slibuje rozšíření a vybudování dalších tisíců míst, kde bude možné si vsadit.
Sazka vznikla v roce 1956 jako nástupce zrušeného státního podniku (Státní sázková kancelář). Kvůli stavbě nynější O2 areny, dříve známé právě jako Sazka Arény, se však společnost zadlužila a v roce 2012 se jí ujal Karel Komárek.
Aktualizace: ve zprávě jsme opravili informaci o tom, že se budou přejmenovávat i jednotlivé hry