Hlavní obsah

EU vyzvala Facebook k uplatnění pravidel k ochraně spotřebitelů. Má trpělivost je u konce, vzkázala Jourová

Foto: Shutterstock.com

Eurokomisařka Věra Jourová.

Reklama

Eurokomisařka Věra Jourová upozornila společnost Facebook, aby nejdéle do konce roku podnikla kroky k tomu, dodržet evropské zákony na ochranu spotřebitelů. Pochválila naopak Airbnb, která se zavázala k tomu tuto lhůtu naplnit.

Článek

Společnost Facebook, která provozuje stejnojmennou internetovou sociální síť, musí do konce roku splňovat pravidla Evropské unie na ochranu spotřebitelů, jinak bude čelit sankcím. Podle agentury Reuters to ve čtvrtek prohlásila eurokomisařka pro spravedlnost Věra Jourová s tím, že Facebook musí od dosavadních slibů přejít k činům.

„Má trpělivost je u konce. Ačkoli mě Facebook ujistil, že upraví své zbývající zavádějící podmínky služeb do prosince, trvá to moc dlouho,“ řekla Jourová. „Je čas k činům, už žádné další sliby. Pokud nebudou změny zavedeny do konce tohoto roku, vyzvu úřady na ochranu spotřebitelů, aby okamžitě zareagovaly a společnost potrestaly,“ dodala.

Podle Jourové se pak internetová společnost Airbnb zprostředkující ubytování zavázala, že do konce roku splní podmínky Evropské unie pro ochranu spotřebitelů.

„On-line subjekty změnily způsob, jakým cestujeme, hledáme ubytování a trávíme dovolenou. Také jsou však povinny zcela dodržovat pravidla a převzít odpovědnost v případě problémů,“ uvedla Jourová s tím, že přístup Airbnb ocenila. „Vítám skutečnost, že Airbnb je ochotna učinit nezbytné změny, aby zajistila úplnou transparentnost a spotřebitelé přesně věděli, za co platí,“ dodala.

Airbnb mimo jiné přislíbila, že bude uvádět vždy celkovou cenu rezervace včetně poplatků za úklid a další služby. Pokud konečnou sumu nebude možné určit, budou o tom unijní zákazníci jasně informováni. Spotřebitelé z EU také budou při objednávání vědět, zda ubytování nabízí soukromý či profesionální hostitel, neboť se podle toho liší pravidla na ochranu spotřebitele.

Jourová v únoru vyzvala internetové firmy jako Facebook či Twitter, aby urychlily své kroky ke sladění uživatelských podmínek s evropskou právní úpravou na ochranu spotřebitelů. Unijní instituce trvají na tom, že internetové společnosti využívající sociální média pro reklamu a obchodní aktivity se musejí podřídit stejným pravidlům jako poskytovatelé služeb mimo webovou sféru.

V polovině července Evropská komise společně s úřady na ochranu spotřebitele zemí EU vyzvala Airbnb, aby do konce prázdnin přišla s konkrétními kroky, jak uvede své smluvní podmínky do souladu se spotřebitelskou legislativou EU. Stávající smluvní podmínky totiž vedle sporného informování o cenách mají i kontroverzní ustanovení, ve kterých se spotřebitel vzdává některých práv, na která má v unii nárok.

Reklama

Doporučované